Een postbus aanvragen, hoe doe je dat?

Bijgewerkt op 19 februari 2020
4 min  leestijd
10.230
Image
Postbus

Een postbus nodig? Volgens PostNL maakt ruim een derde van de Nederlandse bedrijven gebruik van postbussen om zakelijke post te ontvangen.

Wat is een postbus?

Een postbus is niets anders dan een plek waar je post kunt ontvangen buiten je eigen kantoor of huisadres. Je kunt een zakelijke postbus bij PostNL huren, of bij een kleinere aanbieder.

Het voordeel van PostNL is dat je je post al vanaf 8 uur s'ochtends ophalen. Als je wilt ontvang je hier ook een berichtje van. 

Wat kost een postbus?

De postbussen van PostNL zijn relatief duur: € 264,99 per jaar (€ 219,50 excl. btw) met een eenmalig starttarief van € 49,61 (€ 41 excl. btw).

Concurrent PriPost vraagt € 6,05 per maand (€ 5,00 excl. btw) met eenmalig € 18,50 administratiekosten (€ 15,00 excl btw).

Bij PriPost hoef je de post niet zelf op te halen. Ze sturen de post naar je door of ze scannen alles in, om het vervolgens beschikbaar te stellen in het online klantenportaal. Aan het scannen en doorsturen zijn extra kosten verbonden

Cijfers en Trends Rabobank

Marktcijfers nodig?

Per branche hebben wij de laatste cijfers en trends voor je verzameld. Ideaal voor het opstellen van jouw marktonderzoek of jaarplan!
 
Bekijk cijfers & trends

Zo zijn er nog veel meer aanbieders op de markt met hun eigen specifieke voorwaarden.

Waarom een postbus?

Er zijn meerdere redenen om een postbus aan te vragen.

  • Veel mensen vinden het handig om de zakelijke post apart te ontvangen. Zo houd je beter overzicht en kun je beter de balans tussen werk en privé bewaken.
  • Met een postbus wek je naar je klanten een zakelijkere/professionelere indruk dan met een huisadres.

Tip:Wist je dat een zakelijke rekening ook kan bijdragen aan je branding?

Welke feature is voor jou belangrijk bij het kiezen van een zakelijke rekening?

Choices

Aanvragen postbus

Een postbus aanvragen gaat heel eenvoudig. Bij de meeste aanbieders kan dit gewoon via internet. Vaak wordt gevraagt naar een recent uittreksel van de KvK.

Dit kun je ook online opvragen bij de KvK. Een gewaarmerkte digitaal exemplaar kost 7,50 euro. Een papieren uittreksel kost 15 euro.

Meestal kun je de sleutels binnen een week komen ophalen. Neem hiervoor wel je identiteitsbewijs mee.

Inschrijven op adres postbus

Veel zzp'ers vinden het vervelend dat hun huisadres zo makkelijk vindbaar is na inschrijving bij de KvK. Iedereen kan namelijk online in het handelsregister zoeken naar je (bedrijfs)naam. Als je geen zakelijk adres hebt, komt je privéadres naar boven.

Helaas is het niet mogelijk om het adres van je postbus te gebruiken als bezoekadres. Dit wordt door de KvK niet geaccepteerd.

zakelijke rekening afbeelding

Zakelijke rekening nodig?

Open je rekening online of in de app al in 5 minuten

1e halfjaar € 0,00

Meer over bedrijf starten

Meer over bedrijf starten