Nederlandse bedrijven smullen van 'werkfruit'

1 min  leestijd
41
Auteur: Marieke Leijnen

De campagne 'Werkfruit' van het Groentenfruit Bureau slaat aan. Van de 69.000 bedrijven in Nederland met meer dan tien werknemers, hebben er ruim 9.900 'werkfruit' in huis. Ruim de helft van de bedrijven biedt het gratis aan, bij de andere moet het personeel (mee)betalen, zo heeft het Groentenfruit Bureau laten weten.

De campagne begon in januari 2008. Het idee erachter is dat werkfruit bijdraagt aan een gezonde leefstijl. Doel is dat het aanbieden van fruit op het werk net zo gewoon wordt als het verstrekken van koffie en thee. Het streven was dat binnen drie jaar 3.000 bedrijven zouden meedoen.

Dat zijn er nu al veel meer. Van de bedrijven met tien tot 250 werknemers doet 14 procent mee en van de grotere bijna 20 procent, zo is gebleken uit onderzoek van het Productschap Tuinbouw. Op jaarbasis worden 112,4 miljoen stuks fruit geleverd, waarvan 42,7 miljoen appels. Juist voor recent gestarte ondernemers kan het bieden van op het oog simpele extra's als gratis fruit op het werk leiden tot een grote betrokkenheid van het personeel.

 

Meer over personeel

Meer over personeel
Ondernemingsplan

Gratis ondernemingsplan voorbeelden!

Kun je wel wat hulp gebruiken bij het maken van je ondernemingsplan? Download gratis de voorbeeld ondernemingsplannen, ieder gericht op een bepaalde branche. Zo ga jij sterker van start!

Sluiten