Ook een webwinkel is serious business

2 min  leestijd
0
Image

Winkelen op internet wordt steeds populairder. Om die reden kiezen steeds meer ondernemers er ook voor om hun producten (tevens of uitsluitend) online te verkopen. Webwinkels schieten als paddestoelen uit de grond. Maar niet iedere webwinkel is een garantie voor succes. Integendeel. Ook het runnen van een webshop is serious business en vergt veel inspanning en tijd.

Aan De Telegraaf vertellen Patrick (26) en Robin (20) Gerrits uit Nijmegen, die begin dit jaar de prijs voor beste kleine webwinkel van Nederland ontvingen, dat een succesvolle webwinkel drijft op een goede service naar de klanten toe. Het duo startte ruim een jaar geleden met de website Mediaoffer.nl, die met name spellen en accessoires voor spelcomputers verkoopt.

Bereikbaar
"Men vergist zich vaak in de hoeveelheid werk die daarmee gepaard gaat", stellen de gebroeders Gerrits vast. "Wij streven ernaar om de klant binnen twee uur van een antwoord te voorzien. Komt een bestelling beschadigd aan? Dan sturen wij de klant een nieuw exemplaar toe. Na zes uur 's avonds zijn we telefonisch niet meer bereikbaar, maar de e-mailinbox blijft volstromen met vragen. Een ondernemer met hart voor zijn zaak werkt niet van negen tot vijf."

Groei
Onderzoek van belangenorganisatie Thuiswinkel.org wees onlangs nog uit dat winkelen op internet snel aan populariteit wint. Het afgelopen halfjaar steeg de omzet van onlinewinkels naar 3,85 miljard euro. Dat is 10 procent meer de online uitgaven in de eerste helft van 2009. Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org, ziet dat met name lagere verzendkosten en flexibele distributiemogelijkheden de klantentrekkers zijn. "Op die manier kopen klanten nu ook makkelijker een boek van € 20 in de onlineboekhandel, dan in een fysieke winkel."

 

Meer over webshop

Meer over webshop

Elke week handige tips in je mailbox?

Meld je dan nu aan voor de nieuwsbrief van IkGaStarten en mis geen praktische handvatten om van jouw start een succes te maken!

Sluiten