Succes met Twitter

2 min  leestijd
128
Image
Succes met Twitter

Op Twitter plaatsen de deelnemers korte berichten (tweets, van maximaal 140 tekens) waarin ze aangeven wat ze aan het doen zijn, wat er om hen heen gebeurt, wat hen bezighoudt en wat hen opvalt.

Gezien worden
Behalve de ultrakorte berichtjes plaatsen de Twitteraars dus ook foto's, filmpjes en links naar interessante websites of nieuwsartikelen. Het is zaak om gezien te worden op Twitter, zodat uw berichten, links en foto’s en filmpjes ook daadwerkelijk bekeken en aangeklikt worden.

Volgers
Gezien worden gebeurt bijvoorbeeld door 'volgers' te creëren, mensen die zich aan uw account gekoppeld hebben omdat ze u of uw 'tweets' interessant vinden. Meestal is het hierbij wel 'olgen en gevolgd worden'. De ander, die u gaat volgen, heeft er immers ook belang bij om volgers te krijgen.

Interessante omgeving
Gezien worden kan ook door over een bepaald item te twitteren. Dat gebeurt veelal door een # aan een bericht toe te voegen met daarachter het betreffende zoekwoord. Als u bijvoorbeeld twittert over de wedstrijd Ajax-Feyenoord, dan voegt u de 'hashtag' #ajafey aan uw tweets toe en kunt u zo door iedereen gezien worden die simpelweg zoekt op de voorgeprogrammeerde zoekterm (hashtag) #ajafey. Door leuke of interessante tweets te plaatsen, trekt u nieuwe volgers aan en zo creëert u in de loop der tijd een interessante omgeving om uw boodschap aan te verkondigen.

ReTweeten
Interessante berichten worden door andere twitteraars, met andere volgers, opnieuw geplaatst (ge-ReTweet zoals dat in twittertermen heet) waardoor uw bericht een enorme spin off kan krijgen. Bedenk wel dat Twitter daadwerkelijk een sociaal netwerk is; alleen boodschappen zenden en nooit iemand anders helpen, zal u op den duur niet in dank afgenomen worden en ook volgers kosten. ReTweet dus ook anderen, beantwoord vragen en probeer Twitteraars belangeloos met elkaar in contact te brengen als dat hen helpt.

Serieus nemen
Meer nog dan voor Hyves, LinkedIn en Facebook geldt voor Twitter dat als u er eenmaal mee begint, u er ook serieus mee door moet blijven gaan. Immers, als er op Twitter iets onaardigs wordt gezegd over uw (web)winkel, dan is het zaak daar accuraat en eerlijk op te reageren om te voorkomen dat de klacht een eigen leven gaat leiden en doorgroeit. Er zijn inmiddels al bedrijven die personeel geheel vrij hebben gemaakt om de social media te onderhouden.

Hoe dan ook, bij slim en intensief gebruik kunnen social media u enorm helpen uw webwinkel op de kaart te zetten en klandizie te verwerven.
 

Meer over webshop

Meer over webshop