Customer Relations Management (CRM)

1 min  leestijd
130
Auteur: Marieke Leijnen

Bij Customer Relationship Management (CRM) staat het optimaliseren van alle contacten met de klant centraal. Een goed contact met de klant is essentieel voor uw bedrijf, aangezien het deze klanten zijn die uw omzet in het laatje brengen. Klanten winnen, binden en behouden. Dat is waar een goed CRM voor staat en toe leidt.

Grotere bedrijven schaffen doorgaans speciale CRM software aan voor hun relatiebeheer. In een CRM pakket kan een veelvoud aan gegevens worden opgeslagen over uw klanten. Vaak is een CRM pakket gekoppeld aan het boekhoudpakket, omdat ook daar wezenlijke informatie over uw klanten bijeengebracht is.

CRM-pakketten zijn er in vele soorten en maten; natuurlijk is een goed relatiebeheer ook afhankelijk van wat u er zelf mee doet. Oprechte belangstelling voor uw klanten en relaties zal u in veel gevallen langdurige en stabiele zakenrelaties opleveren, met alle gevolgen voor uw omzet van dien.

Meer over boekhouding en administratie

Meer over boekhouding en administratie
Ondernemingsplan

Gratis ondernemingsplan voorbeelden!

Kun je wel wat hulp gebruiken bij het maken van je ondernemingsplan? Download gratis de voorbeeld ondernemingsplannen, ieder gericht op een bepaalde branche. Zo ga jij sterker van start!

Sluiten