Google wil ZZP’ers en MKB’ers helpen groeien

Google wil ZZP’ers en MKB’ers helpen groeien

Het gaat steeds beter met de Nederlandse economie, maar online groeikansen worden volgens Google door ZZP’ers en MKB’ers nog vaak onvoldoende benut. Met de Digitale Werkplaats-campagne, waarbij kleine ondernemers de kans krijgen hun digitale vaardigheden verder te ontwikkelen, wil Google Nederland daarin graag verandering brengen. 

Bijna de helft van de Nederlandse arbeidsmarkt (42 procent) bestaat uit Zelfstandigen Zonder Personeel en het midden- en kleinbedrijf. Een markt met de nodige groeipotentie, maar waar meer dan eens sprake is van gebrekkige online kennis. 

De Digitale Werkplaats, een nieuw initiatief van Google Nederland dat hiervoor samenwerkt met de onafhankelijke kredietverstrekker Qredits, biedt kleine ondernemers de mogelijkheid om via een aantal workshops hun digitale vaardigheden te verbeteren, zodat zij met én via online zakendoen hun bedrijf kunnen laten groeien. 

Praktisch handvat

De Digitale Werkplaats moet worden beschouwd een 'praktisch, laagdrempelig en kosteloos handvat' voor Nederlandse ZZP’ers en kleine ondernemers, aldus Google. Bij de workshops en sessies komen verschillende belangrijke ondernemersthema's aan bod, waaronder het vergroten van de naamsbekendheid en hoe je online kunt samenwerken met klanten of andere ondernemers.

Aanmelden Digitale Werkplaats

Het Digitale Werkplaats-programma zal in meerdere Nederlandse gemeenten worden aangeboden. De eerste sessies vinden plaats op 16 en november in Eindhoven. Deelname aan de workshop is gratis. Op deze pagina kun je je aanmelden voor het ochtend- of middagprogramma.

Lees het oorspronkelijke bericht op Emerce.nl. Wil je meer te weten komen over de financiële mogelijkheden bij Qredits voor startende ondernemers? Lees dan het artikel Microkrediet aanvragen: zo doe je dat.

Gepubliceerd op:
26-10-2015

Wat vind je van dit artikel?

x2
x1

Fijn dat je dit interessant vond. Wekelijks ondernemerstips ontvangen?

Lees meer

Eigen website

Een bedrijf starten zonder daaraan meteen een nieuwe zakelijke website te koppelen? Dat is in dit digitale tijdperk haast ondenkbaar. Potentiële klanten en opdrachtgevers vinden jouw product of dienst vandaag de dag nu eenmaal sneller online dan per telefoon of via mond-tot-mondreclame.

Met die wetenschap weet je wat je als starter te doen staat: een goede website (laten) bouwen. Op deze pagina's vind je informatie en tips over de ontwikkeling en het analyseren van de online vindbaarheid van jouw website. Daarbij kun je denken aan:

  1. Zo haal je het meest uit zoekmachineoptimalisatie (SEO)
  2. Weten hoe je een website via Google Analytics continu optimaliseert
  3. Het opstellen van een Google Adwords-campagne
  4. Webshop beginnen: zo maak je een goede start

​Ga je zelf aan de slag? Lees dan hier hoe je op eigen houtje een website bouwt (en lanceert).

Created with Sketch.

Gratis tips voor ondernemers ontvangen?

Dat kan met de wekelijkse nieuwsbrief van IkGaStarten. Meld je gratis aan en start nóg sterker!
 

Ja ik wil die tips >

Created with Sketch.

Maak een ijzersterke start

Ga aan de slag met de Startversterker. Een gratis tool voor startende ondernemers. 
 

  • tests, must-do's, tips en expert-inzichten
  • in je eigen tempo, waar en wanneer jij wil
  • houd bij hoe sterk je van start gaat​

Naar de Startversterker >

Goed bezig: ruim 3.917 ondernemers zijn al sterker gestart

Meld je aan

Haal alles uit de Startversterker. Bewaar artikelen, notities en checklists. Werk aan een ijzersterke start. In je eigen tempo, waar en wanneer jij wil.