marieke

Mobiel gebruik Facebook in de lift

Steeds meer gebruikers van Facebook maken ook mobiel gebruik van deze populaire social media-site. Het aantal mobiele inloggers is de afgelopen periode dan ook toegenomen met 51 procent tot 819 miljoen gebruikers, zo bleek vorige week uit de presentatie van de kwartaalcijfers van Facebook.

De social media-site maakte bekend dat tegenwoordig ruim zeventig procent van de gebruikers die maandelijks actief zijn een mobiel apparaat gebruiken om in te loggen op de site. Meer dan de helft van die gebruikers logt zelfs dagelijks in op Facebook. Ook het aantal mensen met een profiel zit in de lift; afgelopen kwartaal had de site 699 miljoen dagelijkse gebruikers, 27 procent meer dan afgelopen jaar. De inkomsten uit mobiele advertenties stegen 75 procent ten opzichte van een kwartaal eerder en zijn nu goed voor 41 procent van de totale advertentie-inkomsten.

Gebruik onder tieners

Mark Zuckerbeg, de oprichter van Facebook, was met name te spreken over de mobiele resultaten van zijn bedrijf: "Die geven ons een solide basis voor de toekomst. Het werk dat we hebben gedaan om de beste Facebook-ervaring te brengen, laat goede resultaten zien." De geruchten dat Facebook inmiddels over zijn hoogtepunt zou zijn, verwees hij tijdens de presentatie naar het land der fabelen. Volgens Zuckerberg is er nog geen sprake van 'Facebook-moeheid' en bleef het gebruik van de site onder tieners het afgelopen anderhalf jaar stabiel.

Lees het oorspronkelijke artikel op NUzakelijk. Meer te weten komen over de geschiedenis van Facebook? Lees hier hoe het voor Mark Zuckerberg ooit allemaal begon: de start van Facebook.

Gepubliceerd op:
29-07-2013

Wat vind je van dit artikel?

x1
x1

Fijn dat je dit interessant vond. Wekelijks ondernemerstips ontvangen?

Lees meer

Een huisstijl is namelijk meer dan alleen het ontwerpen van een bedrijfsnaam en een logo. Het is een middel om jouw identiteit te versterken en het werkt onderscheidend ten opzichte van je concurrenten. Met deze tips kom je verder.

Een goed huisstijl ontwikkelen voor jouw bedrijf
Een goed huisstijl ontwikkelen voor jouw bedrijf

Eigen website

Een bedrijf starten zonder daaraan meteen een nieuwe zakelijke website te koppelen? Dat is in dit digitale tijdperk haast ondenkbaar. Potentiële klanten en opdrachtgevers vinden jouw product of dienst vandaag de dag nu eenmaal sneller online dan per telefoon of via mond-tot-mondreclame.

Met die wetenschap weet je wat je als starter te doen staat: een goede website (laten) bouwen. Op deze pagina's vind je informatie en tips over de ontwikkeling en het analyseren van de online vindbaarheid van jouw website. Daarbij kun je denken aan:

  1. Zo haal je het meest uit zoekmachineoptimalisatie (SEO)
  2. Weten hoe je een website via Google Analytics continu optimaliseert
  3. Het opstellen van een Google Adwords-campagne
  4. Webshop beginnen: zo maak je een goede start

​Ga je zelf aan de slag? Lees dan hier hoe je op eigen houtje een website bouwt (en lanceert).

Created with Sketch.

Gratis tips voor ondernemers ontvangen?

Dat kan met de wekelijkse nieuwsbrief van IkGaStarten. Meld je gratis aan en start nóg sterker!
 

Ja ik wil die tips >

Created with Sketch.

Maak een ijzersterke start

Ga aan de slag met de Startversterker. Een gratis tool voor startende ondernemers. 
 

  • tests, must-do's, tips en expert-inzichten
  • in je eigen tempo, waar en wanneer jij wil
  • houd bij hoe sterk je van start gaat​

Naar de Startversterker >

Goed bezig: ruim 3.747 ondernemers zijn al sterker gestart

Meld je aan

Haal alles uit de Startversterker. Bewaar artikelen, notities en checklists. Werk aan een ijzersterke start. In je eigen tempo, waar en wanneer jij wil.