marieke

The Next Entrepreneur: Annefrid Imenkamp eerste finalist

Annefrid Imenkamp is met haar bedrijf CHOCSTAR verkozen tot eerste finalist van The Next Entrepreneur 2012, de prijs voor de meest ambitieuze starter van MKB-Nederland en Rabobank. Annefrid kreeg dinsdag tijdens een grootse bijeenkomst in de Amsterdamse Beurs van Berlage zowel van de jury als de driehonderd ondernemers in de zaal de meeste stemmen.

CHOCSTAR bestaat sinds januari 2011. Het is een online onderneming waar klanten naar eigen smaak chocolade kunnen maken. Imenkamp heeft aangegeven dat, als ze wordt verkozen tot de winnaar van The Next Entrepreneur 2012, ze het prijzengeld (nu 2500, maar bij uiteindelijke winst 15.000 euro) wil investeren in de ontwikkeling van een speciale 3D-chocoladeprinter.

Beleving

Imenkamp moest het dinsdag opnemen tegen vier andere halve finalisten en werd unaniem als finalist verkozen. "Imenkamp is hét voorbeeld van de nieuwe ondernemer", aldus Fabian Nachtzaam, regiodirecteur van MKB-Nederland, namens de jury, bestaande uit Nachtzaam, topondernemer Bernd Damme en Eric Traa, directeur markt van Rabobank Amsterdam. Traa: "Ze weet de sociale media goed in te zetten als marketinginstrument en voegt beleving toe aan haar product. Daarbij is ze gedreven, vernieuwend, toekomstgericht en opereert planmatig. Een uitstekende kandidaat om de eerste Next Entrepreneur 2012 te worden."

TNE evenement

Als onderdeel van de verkiezing organiseren MKB-Nederland en Rabobank Nederland deze maand vier inspirerende en actieve The Next Entrepreneur Evenementen voor startende ondernemers. De bijeenkomst in de Beurs van Berlage was de eerste in de reeks van vier. Aanwezigen krijgen gedurende een middag, in de vorm van workshops, concrete tips van specialisten, coaches en topondernemers om het beste uit henzelf en hun onderneming te halen.

Klik hier voor meer informatie over de halve finale van Annefrid Imenkamp.

Gepubliceerd op:
14-11-2012

Wat vind je van dit artikel?

x0
x1

Fijn dat je dit interessant vond. Wekelijks ondernemerstips ontvangen?

Lees meer

Een huisstijl is namelijk meer dan alleen het ontwerpen van een bedrijfsnaam en een logo. Het is een middel om jouw identiteit te versterken en het werkt onderscheidend ten opzichte van je concurrenten. Met deze tips kom je verder.

Een goed huisstijl ontwikkelen voor jouw bedrijf
Een goed huisstijl ontwikkelen voor jouw bedrijf

Eigen website

Een bedrijf starten zonder daaraan meteen een nieuwe zakelijke website te koppelen? Dat is in dit digitale tijdperk haast ondenkbaar. Potentiële klanten en opdrachtgevers vinden jouw product of dienst vandaag de dag nu eenmaal sneller online dan per telefoon of via mond-tot-mondreclame.

Met die wetenschap weet je wat je als starter te doen staat: een goede website (laten) bouwen. Op deze pagina's vind je informatie en tips over de ontwikkeling en het analyseren van de online vindbaarheid van jouw website. Daarbij kun je denken aan:

  1. Zo haal je het meest uit zoekmachineoptimalisatie (SEO)
  2. Weten hoe je een website via Google Analytics continu optimaliseert
  3. Het opstellen van een Google Adwords-campagne
  4. Webshop beginnen: zo maak je een goede start

​Ga je zelf aan de slag? Lees dan hier hoe je op eigen houtje een website bouwt (en lanceert).

Created with Sketch.

Gratis tips voor ondernemers ontvangen?

Dat kan met de wekelijkse nieuwsbrief van IkGaStarten. Meld je gratis aan en start nóg sterker!
 

Ja ik wil die tips >

Created with Sketch.

Maak een ijzersterke start

Ga aan de slag met de Startversterker. Een gratis tool voor startende ondernemers. 
 

  • tests, must-do's, tips en expert-inzichten
  • in je eigen tempo, waar en wanneer jij wil
  • houd bij hoe sterk je van start gaat​

Naar de Startversterker >

Goed bezig: ruim 3.747 ondernemers zijn al sterker gestart

Meld je aan

Haal alles uit de Startversterker. Bewaar artikelen, notities en checklists. Werk aan een ijzersterke start. In je eigen tempo, waar en wanneer jij wil.