marieke

Goede service is goud waard

Een goede service richting klanten blijkt voor consumenten van doorslaggevend belang bij de afweging om wel of geen zaken te doen met een bedrijf. De helft van de Nederlanders zegt, juist in de huidige economische situatie, een goede klantenservice buitengewoon belangrijk te vinden.

Toch doen bedrijven hier dikwijls onvoldoende moeite voor, waardoor zij substantiële omzetgroei mislopen. Dit blijkt uit een wereldwijd onderzoek in twaalf landen naar het belang en de voorkeuren van consumenten op het gebied van service.

Waar voor je geld

Verreweg de meeste consumenten (83 procent) zeggen liever zaken te doen met een bedrijf dat goede service biedt. Nederlanders willen vooral 'waar voor je geld', 'weten dat het bedrijf er is om je probleem op te lossen' en 'servicekwaliteit', aldus het onderzoek door Echo Research in opdracht van American Express onder in 12.000 consumenten.

Meer betalen
Drie op de tien consumenten zijn zelfs bereid om 7 procent meer te betalen bij bedrijven die goede service verlenen. Toch vindt maar een kwart van de ondervraagden dat bedrijven de servicebeloften waarmaken of een stapje extra doen. Meer dan de helft van de Nederlanders meent dat bedrijven niet anders omgaan met service of er zelfs minder aandacht aan geven.
 

Gepubliceerd op:
08-07-2010

Wat vind je van dit artikel?

x0
x0

Fijn dat je dit interessant vond. Wekelijks ondernemerstips ontvangen?

Lees meer

Zet jij Instagram al zakelijk in? Dit social media-platform biedt meer mogelijkheden dan je denkt. In deze blog vertel ik hoe je met Instagram Stories een groter bereik kunt creëren.

Instagram Stories: hoe zet je dit in voor je bedrijf?

Instagram Stories: hoe zet je dit in voor je bedrijf?
Instagram Stories: hoe zet je dit in voor je bedrijf?

Klanten en acquisitie

Als pas gestarte ondernemer of ZZP'er sta je vast te trappelen om aan de slag te gaan. Maar heb je al uitzicht op genoeg opdrachten om een vliegende start van jouw bedrijf te realiseren? Zonder klanten en opdrachtgevers zul je namelijk niet ver komen. Maar een potentiële klant vinden is één ding, de klus ook daadwerkelijk binnenhalen is een ander verhaal. Op deze pagina's vind je onder andere tips over het vinden van klanten, het plegen van acquisitie en wat je wel (of juist niet) moet doen tijdens een pitch of verkoopgesprek.​

  1. Hoe bepaal je de juiste doelgroep?
  2. Checklist: klanten vinden doe je zo
  3. Cold calling eng? Zo kom je wel goed voor de dag (aan de telefoon)
  4. De grootste netwerkvalkuilen voor starters

Tip: krijg je een keer te maken met een ontevreden klant of opdrachtgever? Lees hier hoe je dit oplost.

Created with Sketch.

Ondernemingsplan maken?

Ontvang gratis de PDF ‘Ondernemingsplan: de basis in 10 stappen’. Wij hebben het volgende voor je op een rij gezet:

  • Hoe maak je in 10 stappen een businessplan?
  • Uit welke onderdelen bestaat een financieel plan?
  • Welke handige tools kun je hierbij gebruiken?
     

Stuur mij de PDF

Je ontvangt de PDF binnen 5 minuten en kosteloos in je mailbox.