marieke

Advertenties zetten

Adverteren in kranten, huis-aan-huis bladen of magazines kan uw jonge bedrijf heel wat opleveren. Maar het kost natuurlijk ook geld. Daarom moet u, voordat u gaat adverteren, goed afwegen wat u wel en niet doet.

U moet bijvoorbeeld goed weten wie u wilt bereiken met uw advertentie. Wordt de krant of het tijdschrift wel gelezen door uw doelgroep? Advertentieverkopers pronken graag met hun oplage en bereik. Maar pas op: bereik betekent nog lang niet altijd dat uw advertentie ook gezien wordt. Met name voor gratis verspreide printuitgaven geldt dat veel mensen ze ongeopend bij het oud papier stoppen. Het blad kan dan wel een hoog bereik hebben, maar u bereikt er niets concreets mee.

Vakbladen

Informeer dus voordat u gaat adverteren ook naar de lezerswaardering van het blad. Als de uitgever kan aantonen dat zijn blad goed gelezen wordt, is het voor u al een stuk interessanter om er in te adverteren. Vakbladen kunnen voor veel ondernemers, met name in het business-to-business segment, erg interessant zijn. Ze worden doorgaans redelijk goed en gericht gelezen en bereiken een afgebakende doelgroep.

Plaatselijk

Maar ook verenigingsblaadjes kunnen interessant zijn. Als u een dierenwinkel start, kan het veel doeltreffender zijn om een goedkope advertentie in het plaatselijke manegeblad te zetten dan in de regionale krant.

Gepubliceerd op:
25-07-2011

Wat vind je van dit artikel?

x4
x1

Fijn dat je dit interessant vond. Wekelijks ondernemerstips ontvangen?

Lees meer

Marketing en reclame

Het inzetten van marketingtools en reclamemethoden is een prima manier om jouw bedrijf bij de doelgroep te promoten en een product of dienst goed in de markt te zetten. Maar welke mogelijkheden heb je hiervoor als starter tot je beschikking en hoe zet je de eerste stap? Hieronder vind je meer informatie over het fijne samenspel tussen marketing en reclame. Zo kom je bijvoorbeeld meer te weten over:


Nu populair op Ikgastarten: lees de 4 tips voor het maken van reclame voor jouw startup.

Created with Sketch.

Gratis tips voor ondernemers ontvangen?

Dat kan met de wekelijkse nieuwsbrief van IkGaStarten. Meld je gratis aan en start nóg sterker!
 

Ja ik wil die tips >

Created with Sketch.

Ondernemingsplan maken?

Ontvang gratis de PDF ‘Ondernemingsplan: de basis in 10 stappen’. Wij hebben het volgende voor je op een rij gezet:

  • Hoe maak je in 10 stappen een businessplan?
  • Uit welke onderdelen bestaat een financieel plan?
  • Welke handige tools kun je hierbij gebruiken?

Stuur mij de PDF

Je ontvangt de PDF binnen 5 minuten kosteloos in je mailbox.

Created with Sketch.

Maak een ijzersterke start

Ga aan de slag met de Startversterker. Een gratis tool voor startende ondernemers. 
 

  • tests, must-do's, tips en expert-inzichten
  • in je eigen tempo, waar en wanneer jij wil
  • houd bij hoe sterk je van start gaat​

Naar de Startversterker >

Goed bezig: ruim 3.455 ondernemers zijn al sterker gestart

Meld je aan

Haal alles uit de Startversterker. Bewaar artikelen, notities en checklists. Werk aan een ijzersterke start. In je eigen tempo, waar en wanneer jij wil.