marieke

Een opvallend pand

Als winkelier in een winkelstraat is het zaak om aandacht te krijgen van het aanwezige publiek. Maar dat geldt zeker ook voor een horecabedrijf; voor alle bedrijven die het moeten hebben van impulsbezoek, of die hun naamsbekendheid willen vergroten. Hoe valt u op tussen alle andere winkels, puien of juist midden in het bos?

Een verzorgde gevel doet natuurlijk al heel veel. Zorg dat uw stoep geveegd is, dat er geen zwerfvuil ligt en dat uw deuren en ramen schoon zijn en uw kozijnen netjes in de verf zitten. Vaak onbewust laten mensen zich hierdoor leiden. Afhankelijk van wat mag (aan een Rijksmonument mag u niets doen) kunt u vervolgens door middel van kleur en licht uw pand laten opvallen.

Het perfecte bedrijfspand

Zorg dat mensen zich welkom voelen. Laat er geen enkele twijfel over bestaan of u wel open bent; uw klant is zo weer weg als hij ook maar enigszins twijfelt, en koopt vervolgens bij de buurman. Meer weten over de mogelijkheden bij en voor- en nadelen bij het kopen of huren van een bedrijfslocatie? Kijk dan onder bedrijven/bedrijfspand.

Gepubliceerd op:
25-07-2012

Wat vind je van dit artikel?

x2
x0

Fijn dat je dit interessant vond. Wekelijks ondernemerstips ontvangen?

Lees meer

Marketing en reclame

Het inzetten van marketingtools en reclamemethoden is een prima manier om jouw bedrijf bij de doelgroep te promoten en een product of dienst goed in de markt te zetten. Maar welke mogelijkheden heb je hiervoor als starter tot je beschikking en hoe zet je de eerste stap? Hieronder vind je meer informatie over het fijne samenspel tussen marketing en reclame. Zo kom je bijvoorbeeld meer te weten over:


Nu populair op Ikgastarten: lees de 4 tips voor het maken van reclame voor jouw startup.

Created with Sketch.

Gratis tips voor ondernemers ontvangen?

Dat kan met de wekelijkse nieuwsbrief van IkGaStarten. Meld je gratis aan en start nóg sterker!
 

Ja ik wil die tips >

Created with Sketch.

Maak een ijzersterke start

Ga aan de slag met de Startversterker. Een gratis tool voor startende ondernemers. 
 

  • tests, must-do's, tips en expert-inzichten
  • in je eigen tempo, waar en wanneer jij wil
  • houd bij hoe sterk je van start gaat​

Naar de Startversterker >

Goed bezig: ruim 3.747 ondernemers zijn al sterker gestart

Meld je aan

Haal alles uit de Startversterker. Bewaar artikelen, notities en checklists. Werk aan een ijzersterke start. In je eigen tempo, waar en wanneer jij wil.