marieke

Startup iCatch Media laat reclame tot leven komen

Nadat hij een tijdje overwoog iets te doen met innovatieve huishoudelijke producten en later een online marktplaats voor kappers wilde opzetten, richtte de 32-jarige ondernemer Cris Groothuizen zich uiteindelijk op de advertentiemarkt. iCatch Media ontwikkelt interactieve communicatie voor bedrijven. "Ik laat reclameboodschappen tot leven komen op vloeren, muren, ramen en als het moet zelfs hele gebouwen."

Namens iCatch Media integreert Groothuizen onder andere beamers, pc's en voor de klant op maat geschreven software tot één systeem. De ondernemer doet momenteel vooral goede zaken met het maken en implementeren van interactieve vloeren en raamprojecties op beurzen. Vooral de vloeren zijn populair bij klanten. "Wist u dat tachtig procent van de mensen tijdens het lopen voortdurend naar de grond kijkt?" aldus Groothuizen. "Die ruimte wordt nog amper gebruikt."

Vooruit financieren

De startende ondernemer beseft dat een andere sector in deze tijd wellicht makkelijker zou zijn geweest om een bedrijf te starten. Het is immers vrij een kapitaalintensieve branche. Groothuizen: "Deze apparatuur koop je niet bij het warenhuis om de hoek. In deze business is het gebruikelijk dat een opdrachtgever, of hij nu koopt of huurt, deels vooruit financiert. Software laat ik voor hun specifieke eisen schrijven. En bovendien, ik ben een starter, met vooralsnog een kleine balans."

Startkapitaal

Omdat het Groothuizen niet lukte om voldoende startkapitaal via de bank bij elkaar te krijgen, besloot hij in plaats daarvan dit bedrag van familie te lenen. Vooralsnog heeft de starter nog geen gebrek aan klanten. "Ik hoop ooit eens bij de Ikea's of McDonald's' van deze wereld kinderen met een digitale variant te verlossen van de onhygiënische ballenbakken."

Lees het hele interview met Groothuizen in de Financiële Telegraaf. Meer informatie over iCatch Media vindt u op de website.

Gepubliceerd op:
21-03-2012

Wat vind je van dit artikel?

x0
x2

Fijn dat je dit interessant vond. Wekelijks ondernemerstips ontvangen?

Lees meer

Marketing en reclame

Het inzetten van marketingtools en reclamemethoden is een prima manier om jouw bedrijf bij de doelgroep te promoten en een product of dienst goed in de markt te zetten. Maar welke mogelijkheden heb je hiervoor als starter tot je beschikking en hoe zet je de eerste stap? Hieronder vind je meer informatie over het fijne samenspel tussen marketing en reclame. Zo kom je bijvoorbeeld meer te weten over:


Nu populair op Ikgastarten: lees de 4 tips voor het maken van reclame voor jouw startup.

Created with Sketch.

Gratis tips voor ondernemers ontvangen?

Dat kan met de wekelijkse nieuwsbrief van IkGaStarten. Meld je gratis aan en start nóg sterker!
 

Ja ik wil die tips >

Created with Sketch.

Maak een ijzersterke start

Ga aan de slag met de Startversterker. Een gratis tool voor startende ondernemers. 
 

  • tests, must-do's, tips en expert-inzichten
  • in je eigen tempo, waar en wanneer jij wil
  • houd bij hoe sterk je van start gaat​

Naar de Startversterker >

Goed bezig: ruim 3.917 ondernemers zijn al sterker gestart

Meld je aan

Haal alles uit de Startversterker. Bewaar artikelen, notities en checklists. Werk aan een ijzersterke start. In je eigen tempo, waar en wanneer jij wil.