marieke

De slimste social media tools voor ondernemers

Hoe haalt u het meeste uit social media? Zonder dat het zeeën tijd opslokt? Onderstaande tools kunnen op dit gebied wat werk uit uw handen nemen, zodat u voortaan een groter deel uw kostbare tijd aan zaken kunt besteden.

1. Wie zegt wat over wie?

Als ondernemer koestert u uw reputatie en bent u natuurlijk benieuwd wat de buitenwereld over u schrijft. En zou het niet ook handig zijn om uw concurrenten te monitoren? Probeer eens Blogsearch.google.com, Search.twitter.com en Addictomatic.com. Haal meer uit uw twitteraccount met Refollow.com.

2. Analyseer

Veel mensen twitteren en posten maar erop los zonder echt ooit te weten hoe hun berichten vallen bij het publiek, laat staan of ze er een positief zakelijk effect mee bereiken. Wat speelt er in social media, wat slaat aan en wat niet? Tweetreach.com, Tweetlevel.edelman.com en SocialBro.com leveren statistieken over uw Twiteraccount. Pinterest.com is een prikbord waarop (potentiële) klanten hun interesses en meningen achterlaten, waaronder over producten en bedrijven.

3. Meerdere vliegen in één klap

Breng uw social media account onder één paraplu, dat scheelt tijd. Maar let op dat u niet één berichtenbrij de wereld instuurt. Houd altijd rekening met wat u waar plaatst en waarom. TweetDeck.com, Hootsuite.com en eBuddy.com verzamelen Tweets en Facebook-updates. Ook kunt u berichten alvast klaarzetten om later te twitteren.

4. Samenwerken

Microsoft SkyDrive, Dropbox.com en GoogleDrive maakt samenwerken makkelijk. Deel er uw documenten en gebruik het als backup. Ook handig: de koppeling naar al uw apparaten. Respectievelijk tot 7GB (limiet: 2GB per bestand), 2GB en 5GB gratis.

5. Delen

Via WeTransfer.com en MediaFire.com verstuurt en ontvangt u grote bestanden. U kunt bestanden naar meerdere ontvangers sturen. In veel gevallen is de dienst nog kosteloos ook.

6. Mailen

Breng de juiste doelgroep in één keer op de hoogte van uw activiteiten met de nieuwsbriefdienst Mailchimp.com. Hier maakt u zelf een nieuwsbrief en zet u deze vervolgens door naar social media en uw contacten op de verschillende platforms.

Gepubliceerd op:
06-06-2012

Wat vind je van dit artikel?

x1
x3

Fijn dat je dit interessant vond. Wekelijks ondernemerstips ontvangen?

Lees meer

Social media

Sociale media kun je tegenwoordig zien als een essentieel onderdeel van een goede marketingstrategie.

Deze online platforms zijn laagdrempelig en door actief te worden (en te blijven!) op bijvoorbeeld Twitter, Facebook, LinkedIn en Instagram, kun je een merk of bedrijf goed in de markt zetten. Nog een pluspunt: dichter bij de doelgroep kun je haast niet komen.

Op deze pagina's lees je hoe jij als startende ondernemer écht meer leert halen uit jouw social media-beleid, bijvoorbeeld door:

  1. Een concrete social media-strategie op te stellen
  2. Meer te weten te komen over de 7 typen social media-gebruikers
  3. Jouw bereik te vergroten op Twitter, Facebook en LinkedIn
  4. Te ontdekken welke tools onmisbaar zijn voor ondernemers

Ga jij social media voor het eerst zakelijk inzetten? Lees hier hoe je een goede start maakt met social media.

Created with Sketch.

Gratis tips voor ondernemers ontvangen?

Dat kan met de wekelijkse nieuwsbrief van IkGaStarten. Meld je gratis aan en start nóg sterker!
 

Ja ik wil die tips >

Created with Sketch.

Maak een ijzersterke start

Ga aan de slag met de Startversterker. Een gratis tool voor startende ondernemers. 
 

  • tests, must-do's, tips en expert-inzichten
  • in je eigen tempo, waar en wanneer jij wil
  • houd bij hoe sterk je van start gaat​

Naar de Startversterker >

Goed bezig: ruim 3.917 ondernemers zijn al sterker gestart

Meld je aan

Haal alles uit de Startversterker. Bewaar artikelen, notities en checklists. Werk aan een ijzersterke start. In je eigen tempo, waar en wanneer jij wil.