marieke

Europese ondernemers worden online steeds actiever

Online activiteiten, waaronder het lanceren en onderhouden van een eigen website en de inzet van social media, spelen bij steeds meer Europese bedrijven een belangrijke rol in de marketingstrategie. Het populairste platform voor deze activiteiten is Facebook, gevolgd door YouTube en Twitter. Dat blijkt uit een recent onderzoek van het Europees statistiekbureau Eurostat.

Van de Europese ondernemingen met tien of meer medewerkers in dienst heeft 73 procent een officiële zakelijke website. Ten opzichte van 2010 is dat een stijging van zes procent. Ondernemers in Europa proberen op hun website rekening te houden met de wensen van potentiële klanten. Zo bieden steeds meer bedrijven hun bezoekers de mogelijkheid om online dingen te bestellen. Social media is onder Europese ondernemers een populaire manier om het algemene bedrijfsimago onder de doelgroep te versterken of te verbeteren.

Weblog

In Europa voeren Scandinavische landen de lijst aan als het gaat om het lanceren en onderhouden van een zakelijke website. Finland (94 procent) staat wat dat betreft op de eerste plaats. Ook Duitse en Nederlandse ondernemers zijn vaak online actief; hier heeft 84 procent een eigen website gelanceerd. Wat social media betreft scoren vooral Polen en Roemenië (55 procent) goed. Nederlandse ondernemers zijn volgens het onderzoek het meest geneigd een weblog bij te houden (27 procent) en hebben daarnaast het hoogste aandeel bij informatieve digitale platformen zoals Wikipedia (23 procent).

Lees het oorspronkelijke bericht in de Financiële Telegraaf.

Gepubliceerd op:
19-12-2013

Wat vind je van dit artikel?

x0
x3

Fijn dat je dit interessant vond. Wekelijks ondernemerstips ontvangen?

Lees meer

Social media

Sociale media kun je tegenwoordig zien als een essentieel onderdeel van een goede marketingstrategie.

Deze online platforms zijn laagdrempelig en door actief te worden (en te blijven!) op bijvoorbeeld Twitter, Facebook, LinkedIn en Instagram, kun je een merk of bedrijf goed in de markt zetten. Nog een pluspunt: dichter bij de doelgroep kun je haast niet komen.

Op deze pagina's lees je hoe jij als startende ondernemer écht meer leert halen uit jouw social media-beleid, bijvoorbeeld door:

  1. Een concrete social media-strategie op te stellen
  2. Meer te weten te komen over de 7 typen social media-gebruikers
  3. Jouw bereik te vergroten op Twitter, Facebook en LinkedIn
  4. Te ontdekken welke tools onmisbaar zijn voor ondernemers

Ga jij social media voor het eerst zakelijk inzetten? Lees hier hoe je een goede start maakt met social media.

Created with Sketch.

Gratis tips voor ondernemers ontvangen?

Dat kan met de wekelijkse nieuwsbrief van IkGaStarten. Meld je gratis aan en start nóg sterker!
 

Ja ik wil die tips >

Created with Sketch.

Ondernemingsplan maken?

Ontvang gratis de PDF ‘Ondernemingsplan: de basis in 10 stappen’. Wij hebben het volgende voor je op een rij gezet:

  • Hoe maak je in 10 stappen een businessplan?
  • Uit welke onderdelen bestaat een financieel plan?
  • Welke handige tools kun je hierbij gebruiken?

Stuur mij de PDF

Je ontvangt de PDF binnen 5 minuten kosteloos in je mailbox.

Created with Sketch.

Maak een ijzersterke start

Ga aan de slag met de Startversterker. Een gratis tool voor startende ondernemers. 
 

  • tests, must-do's, tips en expert-inzichten
  • in je eigen tempo, waar en wanneer jij wil
  • houd bij hoe sterk je van start gaat​

Naar de Startversterker >

Goed bezig: ruim 3.455 ondernemers zijn al sterker gestart

Meld je aan

Haal alles uit de Startversterker. Bewaar artikelen, notities en checklists. Werk aan een ijzersterke start. In je eigen tempo, waar en wanneer jij wil.