Pinterest

Pinterest haalt nieuwe miljoenenfinanciering op

Pinterest, het snelgroeiende social media-platform en digitale prikbord waarop gebruikers afbeeldingen kunnen plaatsen ('pinnen'), heeft volgens investeerders de toekomst. De website heeft in een recente financieringsronde namelijk tweehonderd miljoen dollar opgehaald. Hierdoor is de waarde van Pinterest toegenomen naar 2,5 miljard dollar, zo meldde Emerce vorige week.

De financiering werd geleid door Valiant Capital Management, maar bestaande investeerders Andreessen Horowitz, Bessemer Venture Partners en FirstMark Capital deden ook mee. Het is niet de eerste keer dat er een miljoenenbedrag in Pinterest wordt geïnvesteerd; al eerder haalde het social media-platform bij het Japanse concern Rakuten een bedrag van honderd miljoen dollar op.

Groei

De huidige investering van tweehonderd miljoen dollar zal Pinterest naar verwachting investeren voor verdere productontwikkeling en het veroveren van de internationale markt. Het digitale platform is sinds de oprichting in 2010 in rap tempo gegroeid. De website trekt op het moment zo'n vijftig miljoen unieke bezoekers per maand en er werken inmiddels honderd medewerkers bij het bedrijf. Pinterest wordt niet alleen individueel gebruikt, maar ook bedrijven zetten deze social media-site steeds vaker in voor marketingdoeleinden.

Lees het oorspronkelijke artikel op Emerce.nl. Meer weten over hoe u Pinterest voor uw zakelijke doeleinden kunt inzetten? Lees de checklist Zakelijk scoren met Pinterest.

Gepubliceerd op:
25-02-2013

Wat vind je van dit artikel?

x3
x0

Fijn dat je dit interessant vond. Wekelijks ondernemerstips ontvangen?

Lees meer

Social media

Sociale media kun je tegenwoordig zien als een essentieel onderdeel van een goede marketingstrategie.

Deze online platforms zijn laagdrempelig en door actief te worden (en te blijven!) op bijvoorbeeld Twitter, Facebook, LinkedIn en Instagram, kun je een merk of bedrijf goed in de markt zetten. Nog een pluspunt: dichter bij de doelgroep kun je haast niet komen.

Op deze pagina's lees je hoe jij als startende ondernemer écht meer leert halen uit jouw social media-beleid, bijvoorbeeld door:

  1. Een concrete social media-strategie op te stellen
  2. Meer te weten te komen over de 7 typen social media-gebruikers
  3. Jouw bereik te vergroten op Twitter, Facebook en LinkedIn
  4. Te ontdekken welke tools onmisbaar zijn voor ondernemers

Ga jij social media voor het eerst zakelijk inzetten? Lees hier hoe je een goede start maakt met social media.

Created with Sketch.

Gratis tips voor ondernemers ontvangen?

Dat kan met de wekelijkse nieuwsbrief van IkGaStarten. Meld je gratis aan en start nóg sterker!
 

Ja ik wil die tips >

Created with Sketch.

Maak een ijzersterke start

Ga aan de slag met de Startversterker. Een gratis tool voor startende ondernemers. 
 

  • tests, must-do's, tips en expert-inzichten
  • in je eigen tempo, waar en wanneer jij wil
  • houd bij hoe sterk je van start gaat​

Naar de Startversterker >

Goed bezig: ruim 3.747 ondernemers zijn al sterker gestart

Meld je aan

Haal alles uit de Startversterker. Bewaar artikelen, notities en checklists. Werk aan een ijzersterke start. In je eigen tempo, waar en wanneer jij wil.