marieke

'Twitter wil uitbreiden met digitale verkoopmogelijkheden'

Twitter blijft zoeken naar mogelijkheden om ook commercieel aantrekkelijker te worden voor zakelijke gebruikers. Onder leiding van Nathan Hubbard, de voormalige directeur van online kaartjesbureau Ticketmaster, werkt het social media-platform aan een digitale winkelstraat. Het doel van deze digitale winkelstraat is dat retailbedrijven hierin straks producten kunnen plaatsen.

Dat Twitter momenteel aan dit nieuwe onderdeel werkt, heeft het social media-platform eind vorige week bevestigd tegen de Amerikaanse televisiezender CNBC. Deze stap zou deel uitmaken van het voornemen om met Twitter naar de beurs - waarschijnlijk Nasdaq - te gaan.

Beursgang

De advertentie-inkomsten van Twitter liggen momenteel echter een stuk lager dan die van bijvoorbeeld Facebook en Google. Dit bedrag zal dit jaar uitkomen op 580 miljoen dollar, schat marktonderzoeker eMarketer. Volgens de New York Post zou Twitter al zakenbanken benaderd hebben om zijn beursgang voor te bereiden.

Lees het oorspronkelijke bericht in de Financiële Telegraaf. Klik hier voor meer informatie over dit nieuwe commerciële Twitter-onderdeel.

Gepubliceerd op:
02-09-2013

Wat vind je van dit artikel?

x0
x3

Fijn dat je dit interessant vond. Wekelijks ondernemerstips ontvangen?

Lees meer

Social media

Sociale media kun je tegenwoordig zien als een essentieel onderdeel van een goede marketingstrategie.

Deze online platforms zijn laagdrempelig en door actief te worden (en te blijven!) op bijvoorbeeld Twitter, Facebook, LinkedIn en Instagram, kun je een merk of bedrijf goed in de markt zetten. Nog een pluspunt: dichter bij de doelgroep kun je haast niet komen.

Op deze pagina's lees je hoe jij als startende ondernemer écht meer leert halen uit jouw social media-beleid, bijvoorbeeld door:

  1. Een concrete social media-strategie op te stellen
  2. Meer te weten te komen over de 7 typen social media-gebruikers
  3. Jouw bereik te vergroten op Twitter, Facebook en LinkedIn
  4. Te ontdekken welke tools onmisbaar zijn voor ondernemers

Ga jij social media voor het eerst zakelijk inzetten? Lees hier hoe je een goede start maakt met social media.

Created with Sketch.

Gratis tips voor ondernemers ontvangen?

Dat kan met de wekelijkse nieuwsbrief van IkGaStarten. Meld je gratis aan en start nóg sterker!
 

Ja ik wil die tips >

Created with Sketch.

Maak een ijzersterke start

Ga aan de slag met de Startversterker. Een gratis tool voor startende ondernemers. 
 

  • tests, must-do's, tips en expert-inzichten
  • in je eigen tempo, waar en wanneer jij wil
  • houd bij hoe sterk je van start gaat​

Naar de Startversterker >

Goed bezig: ruim 3.917 ondernemers zijn al sterker gestart

Meld je aan

Haal alles uit de Startversterker. Bewaar artikelen, notities en checklists. Werk aan een ijzersterke start. In je eigen tempo, waar en wanneer jij wil.