Nederlandse startup verkozen tot beste van West-Europa

Nederlandse startup verkozen tot beste van West-Europa

De Nederlandse/Britse onderneming NearSt heeft afgelopen week in Londen de titel 'Meest veelbelovende startup van West-Europa' gewonnen. Het bedrijf heeft een online platform ontwikkeld voor offline winkeliers in de Londense winkelstraten, zodat fysieke winkels makkelijker kunnen concurreren met webshops.

NearSt werd opgericht in 2015 door twee Nederlandse ondernemers (Max Kreijn en Thomas Schoffelen) en hun Engelse compagnon Nick Brackenbury. Het voornaamste doel van de startup is om de binnenstad, die ook in Engeland moeite heeft om te concurreren met het steeds populairder wordende online shoppen, weer aantrekkelijk(er) te maken voor de consument. 

Dit wil NearSt bereiken door producten in winkels via smartphones zoekbaar te maken voor klanten in de nabije omgeving. "Mensen shoppen online, omdat het makkelijker is", licht mede-oprichter Max Kreijn toe op Emerce. "Met onze technologie slaan we een noodzakelijke brug tussen winkels en 'online shoppers' in de buurt."

Boekwinkels

NearSt werkt op dit moment al samen met tientallen boekwinkels in Londen. De focus ligt in eerste instantie op de fysieke boekhandelbranche, aangezien deze sector al jarenlang veel concurrentie heeft van webwinkels. De keuze voor Londen was ook snel gemaakt, omdat "de markt groot is en je hier als startup snel toegang hebt tot kapitaal, een netwerk en talent."

Get In The Ring 

Het bedrijf werd afgelopen week verkozen tot meest veelbelovende startup van West-Europa. NearSt won deze titel tijdens het 'Get In The Ring'-event in Londen, waar startups met internationale potentie een podium krijgen om in contact te komen met investeerders en hun naamsbekendheid te vergroten bij de doelgroep. 

NearSt maakt nog kans op het winnen van de wereldwijde titel. Deze 'hoofdprijs' zal op 15 maart aanstaande worden uitgereikt tijdens de grote finale van Get In The Ring in Medellín, Colombia.

Bron: Emerce

Gepubliceerd op:
29-02-2016

Detailhandel

Als je een bedrijf wilt starten in de detailhandel (non-food en food), ben je straks werkzaam in een uiterst diverse sector. Zo scharen we drogisterijen, maar ook bouwmarkten, supermarkten en versspeciaalzaken onder de detailhandel. Bij het openen van een winkel of speciaalzaak komt meer kijken dan je misschien zou denken. Op deze pagina's vind je belangrijke informatie en tips voor startende ondernemers in de detailhandel, zoals:

  1. Stappenplan 1: een winkel beginnen in 11 stappen
  2. Checklist 2: zo combineer je een online en fysieke winkel
  3. Een webshop starten? Dat doe je zo

Op zoek naar recente informatie over jouw branche? Klik hier voor cijfers en trends over de detailhandel non-food sector.

Nieuwsbrief

Meld je aan voor onze wekelijkse nieuwsbrief met handige tips.

Hoe zijn andere ondernemers gestart?

Startersverhaal - Nimbles

In de rubriek Startersverhalen vertellen succesvolle ondernemers over de start van hun bedrijf. Hoe hebben zij het aangepakt?

Lees hun verhalen

Wat is IkGaStarten?

IkGaStarten is een online initiatief van de Rabobank, de bank voor startend Nederland. Bedoeld voor startende ondernemers én voor mensen die nu nog in loondienst zijn, maar overwegen om ook de sprong te wagen. Iedere dag plaatsen wij hier nuttige informatie en tips die het leven van de ondernemer makkelijker en leuker maken.

Zakelijke rekening nodig?
X
Startersvoordeel

Wist je dat je bij de Rabobank het eerste jaar zonder kosten bankiert? Bespaar tot 70 euro per maand.

sluiten

Ondernemingsplan maken?

Ontvang gratis de PDF ‘Ondernemingsplan: de basis in 10 stappen’. Wij hebben het volgende voor je op een rij gezet:

  • Hoe maak je in 10 stappen een businessplan?
  • Uit welke onderdelen bestaat een financieel plan?
  • Welke handige tools kun je hierbij gebruiken?
     

Stuur mij de PDF

Je ontvangt de PDF binnen 5 minuten en kosteloos in je mailbox.