marieke

'Starbucks zet aan op flinke groei'

Als het aan de topman van Starbucks, Howard Schultz, ligt, gaat zijn koffieketen de komende jaren flink verder doorgroeien. Bij de van oorsprong Amerikaanse koffiezaak moeten klanten niet alleen de mogelijkheid krijgen om een lekkere warme (of koude) drank te kopen, maar moeten zij deze versnaperingen ook mobiel kunnen afrekenen.

Al met al is het vooral de bedoeling dat de grootste koffieketen ter wereld aantrekkelijk blijft voor de doelgroep. Zo blijft Starbucks cadeaukaarten aanbieden en wordt er gewerkt aan een nieuwe app, waarmee klanten hun dagelijkse cafeïneshot kunnen bestellen en deze vervolgens zelf afhalen bij een filiaal naar keuze.

Nieuwe afzetmarkten

Schultz neemt deze maatregelen niet voor niets. Zijn bedrijf had de laatste tijd te maken met een afzwakkende groei op de Amerikaanse thuismarkt. De expansie in nieuwe afzetmarkten, waaronder China en India, wordt dan steeds belangrijker voor Starbucks. In die markten speelt ook de uitbreiding van het assortiment thee een belangrijke rol. "We zitten pas in de eerste fase van onze groei en ontwikkeling", stelde Schultz in de loop van vorige week, die er verder op hoopt dat hij de marktwaarde van zijn onderneming kan naar honderd miljard dollar.

Lees het oorspronkelijke bericht op RTLnieuws.nl. Benieuwd naar hoe Schultz met deze koffieketen de wereld veroverde? Lees zijn succesverhaal in De start van Starbucks.

Gepubliceerd op:
24-03-2014

Wat vind je van dit artikel?

x2
x2

Fijn dat je dit interessant vond. Wekelijks ondernemerstips ontvangen?

Lees meer

Foodtrucks zijn razend populair. We hebben het niet meer over de ouderwetse patatkraam of ijscokar, tegenwoordig zijn er nog veel meer producten die je vanuit een foodtruck kunt verkopen. Met welke regels krijg je als eigenaar van een foodtruck te maken en waarop moet je letten?

Foodtruck beginnen: dit zijn de regels
Foodtruck beginnen: dit zijn de regels

Horeca

Droom jij al jaren van een eigen restaurant, hotel, bed & breakfast, foodtruck, koffietentje of café? De Rabobank helpt startende horecaondernemers graag op weg. Op deze site vind je alles om de volgende stap te zetten naar een goede start van jouw horecabedrijf:

  1. Stappenplan 1: een eigen horecabedrijf in 12 stappen
  2. ​​Stappenplan 2: een eigen bed & breakfast in 13 stappen
  3. Checklist: een foodtruck beginnen doe je zo

Moet jij eerst nog een bedrijfsplan schrijven? Met deze tips schrijf je een goed ondernemingsplan voor de horeca. En ken je onze gratis tool voor een sterke start al? Ga aan de slag met de Startversterker.

Tip! Hier vind je actuele cijfers en trends over de horecabranche.

Created with Sketch.

Gratis tips voor ondernemers ontvangen?

Dat kan met de wekelijkse nieuwsbrief van IkGaStarten. Meld je gratis aan en start nóg sterker!
 

Ja ik wil die tips >

Created with Sketch.

Maak een ijzersterke start

Ga aan de slag met de Startversterker. Een gratis tool voor startende ondernemers. 
 

  • tests, must-do's, tips en expert-inzichten
  • in je eigen tempo, waar en wanneer jij wil
  • houd bij hoe sterk je van start gaat​

Naar de Startversterker >

Goed bezig: ruim 3.917 ondernemers zijn al sterker gestart

Meld je aan

Haal alles uit de Startversterker. Bewaar artikelen, notities en checklists. Werk aan een ijzersterke start. In je eigen tempo, waar en wanneer jij wil.