5 ondernemers vertellen over smartpinnen - home

5 ondernemers vertellen over Rabo SmartPin

Met de Rabo SmartPin app en een mobiele kaartlezer verander je jouw telefoon of tablet in een betaalautomaat. Zo kunnen jouw klanten veilig pinnen en is de betaling snel afgehandeld. Handig als je vaak op locatie of vanaf huis werkt. Hoe ervaren andere ondernemers deze betaalmethode?

Erik de Waal (Het Luxe Buitenleven)

Erik de Waal

Buiten koken: het is voor Erik de Waal een way of life. Het enthousiasme van de Dussense ondernemer, die een baan bij Defensie combineert met een winkel in luxe buiten BBQ’s en zelfvervaardigde meubelen en accessoires, werkt aanstekelijk.

"Als je eenmaal op een luxere BBQ hebt gekookt, wil je alleen nog maar meer: beleving, smaak, alles."

Grote én kleine aankopen

De winkel van Erik heeft een groot assortiment, maar of het nou om een groot meubelstuk of een zakje houtskool gaat: betalingen verwerken doet hij het liefst via de SmartPin.  

Erik: 'Rabo SmartPin is goedkoper dan andere pinoplossingen en geeft mij een stukje zekerheid.'

"Ik zou het zeker aanprijzen aan ondernemers die twijfelen over de aanschaf. Rabo SmartPin is ideaal voor onderweg, je weet waar je aan toe bent qua kosten en daarbij is het goedkoper dan een hoop andere pinoplossingen. Het geeft een stukje zekerheid aan de ondernemer."

Ilse van den Boom (HaarTruuk)

Ilse van den Boom

Kapster Ilse van den Boom rijdt sinds het voorjaar van 2016 rond in haar Haartruck. Rabo Smartpin past perfect in haar nieuwe mobiele leven: "Het is zo makkelijk en vooral goedkoop. Daarnaast is het pinnen een service waar je als ondernemer anno 2017 niet meer zonder kunt."

Ilse: 'Pinnen is een service naar je klant waar je als ondernemer niet meer zonder kunt.'

Meer omzet door pinnen

Een groot pluspunt volgens Ilse is dat ze met smartpinnen minder snel voor financiële verrassingen komt te staan. "Ik weet iedere maand precies wat ik aan pinnen kwijt ben, de kosten zijn helder en overzichtelijk", legt de kapster uit.

En dat het bieden van deze extra service ook tot meer klanten (en dus een hogere omzet) kan leiden, daar kan Ilse over meepraten.

"Vooral op festivals waar mensen alleen muntjes en een pinpas bij zich hebben, zijn mensen blij verrast als ze kunnen pinnen. Kunnen ze toch hun haar laten opsteken, geknipt worden of een lekker haarproduct kopen."

Martijn van Rooij (Van Rooij Transport- en Verhuisservice)

Martijn van Rooij

Martijn was er in 2015 als de kippen bij om Rabo SmartPin meteen uit te proberen. Hoewel zijn omgeving zich eerst nog afvroeg of klanten wel zouden meegaan in deze nieuwe ontwikkeling, bleek de eigenaar van een transport- en verhuisservice over een vooruitziende blik te beschikken.

Martijn: 'De SmartPin is prettig in gebruik, niet groot en de kosten zijn laag.'

Particuliere klanten vinden het juist fijn dat ze met pin kunnen betalen. En met die voorkeur weet Martijn wel raad.

"Wij laten particulieren standaard betalen via SmartPin en geven dit ook duidelijk aan in onze overeenkomst: aan het einde van de dag kan direct via pin worden betaald", aldus de verhuisondernemer. 

Professionaliteit naar je klant

Martijn is verder vooral te spreken over de professionaliteit die je via SmartPin uitstraalt naar klanten. "Dat vind ik het grootste voordeel van deze pinoplossing. Het zit hem niet alleen in de snelheid van de transactie, maar ook door de kassabon in de e-mail van de klant en de bevestigingsmail in je eigen inbox."

Debora Stefanile en Carel Krieger (Dierenartspraktijk Valkenburg)

Debora Stefanile

De van oorsprong Italiaanse Debora werkt als achttien jaar als dierenarts en besloot in augustus 2016 een eigen praktijk te openen. Voor haar werk maakt ze ook weleens huisbezoeken aan klanten met paarden in de omgeving.

Carel en Debora: 'Het kastje van SmartPin is klein, handzaam en neem je zo overal mee naartoe.'

Volgens Carel Kriegers, de partner van Debora, is smartpinnen bij uitstek een goede betaalmethode voor ondernemers die vaak onderweg zijn.

"Het is een bijzonder praktisch apparaat voor kleine ondernemers met een praktijk die ook vaak op huisvisite gaan. Ook qua kosten is het goed te overzien."

Op tijd opladen

Toch zijn er ook wel wat verbeterpunten te bedenken. Een goede tip: "De batterij gaat gemiddeld een dag mee, dus het is handig als je hem opgeladen meeneemt."

Carel checkt ook regelmatig de updates van de Rabo SmartPin App en van het besturingssysteem op zijn telefoon. "Als jouw telefoon een automatische update heeft, moet je de App opnieuw installeren", waarschuwt hij. 

"Tegenwoordig check ik daarom iedere ochtend mijn telefoon, omdat updaten tijd kost. Een klant moet vervolgens langer wachten voor hij kan pinnen."

Mariska van Rijsbergen (Bijles de Kempen)

Mariska van Rijsbergen

De Veldhovense Mariska van Rijsbergen geeft bijles in typische bètavakken, zoals natuur, wis- en scheikunde. Ooit begonnen als bijbaantje met bijles voor de dochter van een vriendin, is haar week tegenwoordig gevuld met 20-24 lessen. Er is zelfs een wachtlijst voor haar bijlessen. 

Direct betaald worden

Rabo SmartPin is voor Mariska de ideale manier om haar leerlingen direct te laten betalen via pin. "Pinnen in zijn algemeenheid scheelt voor mij een hoop ergernis, omdat ik niet meer actief achter mijn geld aan hoef als er te laat wordt betaald."

Mariska: 'Het aanbieden van de mogelijkheid om te pinnen straalt een bepaalde professionaliteit uit.'

Het smartpinnen bevalt Mariska inmiddels zo goed dat - als het aan haar ligt, al haar klanten voortaan met pin betalen.

"Ik vind het niet prettig veel cash geld in huis te hebben, bovendien heb ik dan kosten aan het afstorten. Pinnen is voor mij veel gemakkelijker. Daarnaast straal je door de mogelijkheid tot pinnen ook een bepaalde professionaliteit uit."

Meer weten over Rabo SmartPin?

Benieuwd of Rabo SmartPin ook iets kan zijn voor jouw bedrijf? In dit artikel lees je hoe het smartpinnen precies in zijn werk gaat. Een uitgebreide productomschrijving en handleiding vind op Rabobank.nl.

Gepubliceerd op:
24-05-2017

Wat vind je van dit artikel?

x0
x0

Fijn dat je dit interessant vond. Wekelijks ondernemerstips ontvangen?

Lees meer

Betaalmethoden

Betalen met briefjes en muntgeld is allang niet meer de enige manier om producten en diensten te (ver)kopen. Tegenwoordig kun je als ondernemer diverse middelen inzetten om jouw betalingsverkeer te regelen. 

Hoe ontvang jij straks geld?

Pinnen in winkels (ook kleine bedragen) is al jaren flink ingeburgerd, maar tegenwoordig kunnen klanten ook op steeds meer plekken contactloos betalen met hun smartphone. Hieronder vind je allerlei informatie en tips over betaalmiddelen op zowel online als fysiek gebied:

  1. Fysiek: alle betaalmethoden voor ondernemers op een rij
  2. Hoe ontvang jij straks geld van klanten en/of opdrachtgevers? 
  3. Zakelijk bankieren: 4 voordelen van een zakelijke rekening
  4. Ken jij deze betaalopties van Rabobank al?
    - Omnikassa voor webwinkeliers
    - Retourpinnen
    - Rabo Wallet/contactloos betalen
    - Smartpinnen
Created with Sketch.

Ondernemingsplan maken?

Ontvang gratis de PDF ‘Ondernemingsplan: de basis in 10 stappen’. Wij hebben het volgende voor je op een rij gezet:

  • Hoe maak je in 10 stappen een businessplan?
  • Uit welke onderdelen bestaat een financieel plan?
  • Welke handige tools kun je hierbij gebruiken?
     

Stuur mij de PDF

Je ontvangt de PDF binnen 5 minuten en kosteloos in je mailbox.

Created with Sketch.

Maak een ijzersterke start

Ga aan de slag met de Startversterker. Een gratis tool voor startende ondernemers. 

  • tests, must-do's, tips en expert-inzichten
  • in je eigen tempo, waar en wanneer jij wil
  • houd bij hoe sterk je van start gaat​

Naar de Startversterker >

Goed bezig: ruim 1.600 ondernemers zijn al sterker gestart

Meld je aan

Haal alles uit de Startversterker. Bewaar artikelen, notities en checklists. Werk aan een ijzersterke start. In je eigen tempo, waar en wanneer jij wil.