marieke

Maak een eigen website

Start je een eigen bedrijf, dan wil je natuurlijk wel dat potentiële klanten of opdrachtgevers je kunnen vinden. En - nog idealer - dat ze bij jou producten of diensten afnemen en niet bij de gevestigde concurrent. Het maken van een goede website is dan eigenlijk een onmisbaar wapen in deze strijd

Jouw zakelijke website vertelt namelijk als het goed is in één oogopslag wie jij bent, wat je doet en waarom je goed bent in de dingen die jij namens jouw bedrijf aanbiedt. Een simpele website kun je zelf bouwen; er zijn diverse partijen die online redelijk eenvoudige starterspakketten (denk aan WordPress of Joomla) aanbieden, waarmee je zelf een website kunt bouwen.

Online imago

Natuurlijk oogt zo'n zelfgemaakte website wel wat minder professioneel dan een website die door een professionele webbouwer is gemaakt. Maar als jij in jouw startfase nog een beetje op de kleintjes moet letten, is 'doe-het-zelven' een goed alternatief. Je bent zo in ieder geval te vinden op Google en in andere zoekmachines en die duurdere professionele website kun je ook later nog wel laten bouwen. Dit is natuurlijk afhankelijk van wat uw business inhoudt. Pas op dat je jouw imago niet beschadigt met een al te amateuristisch of rommelig ogende website.

Schrijf een blog

Sommige starters beginnen uit kostenoverwegingen zonder een zakelijke website, maar zorgen er dan wel voor dat ze bijvoorbeeld via hun LinkedIn-account uitgebreide informatie verschaffen over hun business. Of ze kiezen ervoor om weblog bij te houden. Dit is een slimme truc om - ook zonder eigen website - toch hun zichtbaarbaarheid op internet te vergroten. Lees er alles over in het artikel Hoe een blog uw bereik kan vergroten.

Advertorial ZEZA

Welk risico loop ik?

Ook als starter loop je zakelijk gezien risico, zoals op het gebied van transport, jouw voorraad of een auto van de zaak. Met Interpolis ZekerVanJeZaak dek je in één keer jouw belangrijkste bedrijfsrisico's af.

Lees meer over ZekerVanJeZaak

Leer werken met het CMS

Wie eenmaal een zakelijke website heeft (laten bouwen), is natuurlijk nog niet klaar. Zorg dat je over een gebruiksvriendelijk content management systeem (cms) beschikt en update de inhoud (content) regelmatig. Vertel bijvoorbeeld in een nieuwsbericht waar je op dit moment mee bezig bent en plaats (als dat kan) ook referenties of testimonials op de homepage.

'Verleid' de zoekmachines

De content regelmatig updaten vergroot dus de vindbaarheid in bekende online zoekmachines zoals Google of Bing. Het veelvuldig noemen van voor jou belangrijke steekwoorden was voorheen altijd het sleutelwoord om hoger te scoren in de zoekresultaten, maar sinds de laatste update van Google draait het vooral om de relevantie voor jouw bezoekers. Ook jouw activiteit (en populariteit) op bekende social media-platforms als Facebook en Twitter en het vergaren van 'sociale waardering' wordt steeds belangrijker om een hogere organische score te krijgen. 

Meer weten over hoe je zelf een (simpele) website in elkaar zet? Lees het artikel Maak een eigen website in 7 stappen.

Gepubliceerd op:
19-03-2014

Wat vind je van dit artikel?

x1
x2

Fijn dat je dit interessant vond. Wekelijks ondernemerstips ontvangen?

Lees meer

Wat doe jij met de kostbare eerste twintig seconden van je pitch? Kies je voor een cliffhanger in zin 2? Of begin je met een persoonlijke, heel herkenbare irritatie (waar jij natuurlijk dé oplossing voor hebt)? Wij dagen je uit om vier openingen te testen, zodat je straks investeerders en zakenrelaties direct wakker schudt.

elevator pitch home
elevator pitch home

Klanten en acquisitie

Als pas gestarte ondernemer of zzp'er sta je vast te trappelen om aan de slag te gaan. Maar heb je al uitzicht op genoeg opdrachten om een vliegende start van jouw bedrijf te realiseren? Zonder klanten en opdrachtgevers zul je namelijk niet ver komen.

Een potentiële klant vinden is één ding, de klus ook daadwerkelijk binnenhalen is een ander verhaal. Op deze pagina's vind je onder andere tips over het vinden van klanten, het plegen van acquisitie en wat je wel (of juist niet) moet doen tijdens een pitch of verkoopgesprek.​

  1. Hoe bepaal je de juiste doelgroep?
  2. Checklist: klanten vinden doe je zo
  3. Cold calling eng? Zo kom je wel goed voor de dag (aan de telefoon)
  4. De grootste netwerkvalkuilen voor starters

Tip: krijg je een keer te maken met een ontevreden klant of opdrachtgever? Lees hier hoe je dit oplost.

Created with Sketch.

Gratis tips voor ondernemers ontvangen?

Dat kan met de wekelijkse nieuwsbrief van IkGaStarten. Meld je gratis aan en start nóg sterker!
 

Ja ik wil die tips >

Created with Sketch.

Ondernemingsplan maken?

Ontvang gratis de PDF ‘Ondernemingsplan: de basis in 10 stappen’. Wij hebben het volgende voor je op een rij gezet:

  • Hoe maak je in 10 stappen een businessplan?
  • Uit welke onderdelen bestaat een financieel plan?
  • Welke handige tools kun je hierbij gebruiken?

Stuur mij de PDF

Je ontvangt de PDF binnen 5 minuten kosteloos in je mailbox.

Created with Sketch.

Maak een ijzersterke start

Ga aan de slag met de Startversterker. Een gratis tool voor startende ondernemers. 
 

  • tests, must-do's, tips en expert-inzichten
  • in je eigen tempo, waar en wanneer jij wil
  • houd bij hoe sterk je van start gaat​

Naar de Startversterker >

Goed bezig: ruim 3.455 ondernemers zijn al sterker gestart

Meld je aan

Haal alles uit de Startversterker. Bewaar artikelen, notities en checklists. Werk aan een ijzersterke start. In je eigen tempo, waar en wanneer jij wil.