Marketing en verkoop

Je kunt nog zo'n mooi product (of goede dienst) leveren, maar zonder naamsbekendheid en genoeg klanten of opdrachtgevers zul je niet ver komen. Marketing en sales zijn dan ook een cruciaal aspect van het ondernemerschap. In deze categorie gaan we dieper in op het opstellen van een goede marketingstrategie. Hierbij komen onder andere de volgende zaken aan bod:

  1. Hoe zet ik een product of dienst in de markt?
  2. Moet ik een marketingplan schrijven? (en hoe pak ik dat aan?)
  3. Hoe bereik ik de juiste doelgroep?

Lees hier meer tips over starten met marketing en verkoop.

Gat in de markt: zo vind je het

Gat in de markt

Een gat in de markt vinden: hoe doe je dat? Hoe zorg je dat jouw product of dienst echt vernieuwend is en een behoefte vervuld? Lees de tips en tricks en ga er vandaag nog mee aan de slag.

Klantbeleving webwinkel: zo pak je voorsprong

Door: Bob Oudshoorn - Specialist e-fulfilment
Klanten webshop

Voor het slagen van jouw webwinkel is het belangrijk dat je bezoekers trekt, deze verleidt tot een aankoop en het liefst ook terug laat komen. Een goede klantbeleving is hierbij essentieel.

Launching customer: dé klant voor startups

Wat je moet weten over de launching customer

De launching customer is meer dan je eerste grote klant. Dit is de klant die het succes van jouw marktintroductie mede bepaalt. Onderzoek wat jouw ideale launching customer is en hoe die kan helpen bij de start van je bedrijf.

Kostprijs berekenen: zo doe je dat

Kostprijs berekenen: handige kostprijstips voor ondernemers

Het is een van de belangrijkste vragen die een startende ondernemer zich moet stellen: wat is de juiste vraagprijs voor mijn product of dienst? Hoe bepaal je een correcte prijs? Een kostprijsberekening biedt uitkomst.

Zo kies je een veilig wachtwoord

Cyber security - wachtwoord kiezen

"Mijn inlog veranderen? Ik gebruik altijd hetzelfde wachtwoord. Dan kan ik het ook niet vergeten!" Misschien wel makkelijk, maar zeker niet veilig! Lees hoe je een veilig wachtwoord kiest en cybercriminelen buiten de deur houdt.

Wat je nóóit moet zeggen in een elevator pitch

Elevator pitch

In een elevator pitch vertel je kort en krachtig waar je bedrijf voor staat en waarom een klant voor jou moet kiezen. Stap niet in de valkuil door een verkooppraatje te houden, want een pitch is veel meer dan een eenzijdige boodschap.

Zo haal je meer uit neuromarketing

Zo haal je meer uit neuromarketing

Is het mogelijk om als merk in te spelen op de onbewust aanwezige behoeften van je doelgroep? Jazeker. Dat kan met neuromarketing. Lees hier hoe jij een goed begin maakt met deze vorm van marketing.

Checklist: de marketingmix 2.0

Voeg een marketingmix toe aan je ondernemingsplan

Als ondernemer hoop je natuurlijk dat klanten of opdrachtgevers straks bij jou een product of dienst komen afnemen (en niet bij de concurrent). Met behulp van de marketingmix leer je hoe jij de doelgroep het best kunt benaderen.

5 manieren om acquisitie te plegen

5 manieren om acquisitie te plegen

Acquisitie plegen: als startende ondernemer ontkom je er niet aan. Zonder (uitzicht op) opdrachten maak je namelijk ook geen omzet. Maar waar vind je nieuwe opdrachtgevers en hoe houd je bestaande klanten tevreden?

sluiten

Ondernemingsplan maken?

Ontvang gratis de PDF ‘Ondernemingsplan: de basis in 10 stappen’. Wij hebben het volgende voor je op een rij gezet:

  • Hoe maak je in 10 stappen een businessplan?
  • Uit welke onderdelen bestaat een financieel plan?
  • Welke handige tools kun je hierbij gebruiken?
     

Stuur mij de PDF

Je ontvangt de PDF binnen 5 minuten en kosteloos in je mailbox.