Marketing en verkoop

Je kunt nog zo'n mooi product (of goede dienst) leveren, maar zonder naamsbekendheid en genoeg klanten of opdrachtgevers zul je niet ver komen. Marketing en sales zijn dan ook een cruciaal aspect van het ondernemerschap. In deze categorie gaan we dieper in op het opstellen van een goede marketingstrategie. Hierbij komen onder andere de volgende zaken aan bod:

  1. Hoe zet ik een product of dienst in de markt?
  2. Moet ik een marketingplan schrijven? (en hoe pak ik dat aan?)
  3. Hoe bereik ik de juiste doelgroep?

Lees hier meer tips over starten met marketing en verkoop.

8 manieren om branche- en marktonderzoek te doen

8 manieren om branche- en marktonderzoek te doen

Voordat je een bedrijf gaat starten, is het belangrijk om de markt goed in kaart te brengen. Maar hoe doe je dat eigenlijk, de markt verkennen? In dit artikel lees je alles over het markt- en brancheonderzoek en de concurrentieanalyse.

Checklist: bedrijfsnaam bedenken

Bedrijfsnaam bedenken: zo doe je dat

Wat is de perfecte bedrijfsnaam? Een goede naam is in ieder geval onderscheidend en duidelijk, maar mag ook weer niet teveel lijken op bestaande namen en merken. Deze checklist helpt jou bij het vinden van de ideale handelsnaam.

Zo ontwikkel je een goede huisstijl

Een goed huisstijl ontwikkelen voor jouw bedrijf

Een huisstijl is namelijk meer dan alleen het ontwerpen van een bedrijfsnaam en een logo. Het is een middel om jouw identiteit te versterken en het werkt onderscheidend ten opzichte van je concurrenten. Met deze tips kom je verder.

11 visitekaartjes waarmee je echt opvalt

11 visitekaartjes waarmee je echt opvalt

Het ene visitekaartje is het andere niet. Voornaamste doel hierbij is om op te vallen en je te onderscheiden van de concurrentie. Hier vind je een leuk overzicht van ondernemers die het nét even anders hebben aangepakt.

Muziek en reclame: 9 liedjes die een hit werden

Muziek en reclame: 8 liedjes die een hit werden - thumbnail

Muziek en beeld zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Hoe spelen bedrijven daarop in? Hier vind je voorbeelden van merken die beeld en geluid op een wonderlijke manier bij elkaar wisten te brengen in een commerciële boodschap.

Bedenk een bedrijfsnaam in 6 stappen

Een bedrijfsnaam bedenken: zo doe je dat

Een bedrijfsnaam verzinnen die niet alleen lekker in het gehoor ligt, maar ook nog aan alle regels voldoet? Dat is soms makkelijker gezegd dan gedaan. Met de tips in dit stappenplan kom je verder.

Zo maak je je bedrijf extreem klantgericht

Zo maak je je bedrijf extreem klantgericht

Niets zo fijn als een tevreden klant of opdrachtgever die jouw bedrijf promoot. De digitale wereld biedt meer kansen dan ooit om jezelf online goed te profileren. Hoe zorg je ervoor dat klanten fan worden van jouw product of dienst?

7 legendarische tv-reclames die je bijblijven

7 legendarische tv-reclames die je bijblijven

Een pakkende televisiecommercial is voor bedrijven dé manier om hun merk of nieuwe product onder de aandacht te brengen. Welke tv-reclames zijn jou altijd bijgebleven? Een overzicht van de beste, leukste en mooiste commericals.

Klanten vinden als ZZP'er: zo doe je dat

Klanten vinden als ZZP'er: zo pak je dat aan

Als je start als ZZP'er, is het een vraag die vaak door je hoofd speelt: hoe kom ik aan klanten? Zonder voldoende opdrachtgevers heb je immers ook geen uitzicht op veel inkomsten. Met de tips in deze checklist kom je verder.

Zo vind je het gat in de markt

Zo vind je het gat in de markt - 2017

Het is een van de eerste dingen waar een startende ondernemer over nadenkt: hoe vind ik een gat in de markt? In dit artikel lees je hoe je van jouw product of dienst een commercieel succes kunt maken.

Hoe krijg je een hoger uurtarief?

Hoe krijg je een hoger uurtarief?

De meeste ZZP’ers die meer geld willen verdienen kunnen óf meer uren gaan werken óf hun uurtarief verhogen. Hier gaan we in op het belang van jouw toegevoegde waarde en hoe je opdrachtgevers van deze waarde – en daarmee van een hoger tarief - kunt overtuigen.

Zo maak je een goede nieuwsbrief

Zo maak je een goede nieuwsbrief

Een goede nieuwsbrief is een handig middel om met jouw doelgroep te communiceren. Hoe stel je een mailing op, welke informatie deel je, hoe vaak verstuur je nieuwsbrieven en wat zijn de kosten?

sluiten

Ondernemingsplan maken?

Ontvang gratis de PDF ‘Ondernemingsplan: de basis in 10 stappen’. Wij hebben het volgende voor je op een rij gezet:

  • Hoe maak je in 10 stappen een businessplan?
  • Uit welke onderdelen bestaat een financieel plan?
  • Welke handige tools kun je hierbij gebruiken?
     

Stuur mij de PDF

Je ontvangt de PDF binnen 5 minuten en kosteloos in je mailbox.