Zakelijke rekening

Heb je als startende ondernemer een zakelijke rekening nodig? Hoewel het niet verplicht is, biedt een zakelijke rekening wel een aantal voordelen. Vaak zijn de kosten voor starters ook niet zo hoog.

Als jij bij de start van je bedrijf begint met zakelijk bankieren, heb je alle zakelijke inkomsten en uitgaven vanaf het allereerste begin goed op orde. Het (laten) bijwerken van de administratie wordt zo een stuk minder tijdrovend. 

Bij Rabobank heb je je zakelijke rekening zo geopend. Je regelt het vaak al in 5 minuten.

Voordelen zakelijke rekening:

  1. Je houdt zakelijke en privé geldstromen gescheiden
  2. De rekening heeft een aparte zakelijke bankpas
  3. Regel je zaken online met internetbankieren (o.a. inzicht in toekomstige afschrijvingen)
  4. Je hebt een professionele uitstraling naar je klanten
  5. Je kunt (in veel gevallen) koppelen met je boekhoudpakket

Zakelijke rekening openen

Als starter wil je je kosten laag houden. Bij de Rabo ZZP Rekening betaal je alleen voor wat je gebruikt: geen maandelijkse vaste kosten maar alleen transactiekosten. En als je korter dan een jaar bent ingeschreven, zijn je Eurobetalingen ook nog eens 6 maanden gratis. 

Ga je meteen al personeel in dienst nemen, of heb je veel transacties nodig omdat je bijvoorbeeld een webshop hebt? Dan kun je de Zakelijke Rekening openen. Ook hier heb je Startersvoordeel: je bankiert de eerste 6 maanden gratis. 

Met de Rabo ZZP Rekening betaal je geen maandelijkse kosten en zit je nergens aan vast

Lees meer over de zakelijke rekening in deze artikelen: