Zo stel je een concurrentieanalyse op
Met een concurrentieanalyse kun je een goed beeld krijgen van opkomende trends in jouw branche. Zo blijf je de gevestigde concurrentie als startende ondernemer steeds nét voor. Hoe maak je zo'n analyse?
Als pas gestarte ondernemer of zzp'er sta je vast te trappelen om aan de slag te gaan. Maar heb je al uitzicht op genoeg opdrachten om een vliegende start met jouw bedrijf te maken? Zonder klanten en opdrachtgevers kom je namelijk niet ver.
Een potentiële klant vinden is één ding, de klus ook daadwerkelijk binnenhalen is een ander verhaal. Op deze pagina's lees je onder andere tips over het vinden van klanten, het plegen van acquisitie en wat je wel (of juist niet) moet doen tijdens een pitch of verkoopgesprek.
Tip: krijg je een keer te maken met een ontevreden klant of opdrachtgever? Lees hier hoe je dit oplost.
Met een concurrentieanalyse kun je een goed beeld krijgen van opkomende trends in jouw branche. Zo blijf je de gevestigde concurrentie als startende ondernemer steeds nét voor. Hoe maak je zo'n analyse?