marieke

Gezamenlijke tv-commercial voor duizend kleine bedrijven

Een dure reclamecampagne op televisie behoort voor kleine ondernemers vaak (nog) niet tot de mogelijkheden. Daarin wil Onemillionfaces graag verandering brengen, zo schreef Emerce eerder deze week. Initiatiefnemer en ondernemer Ismail Ouboumalne ziet een nieuwe markt ontstaan nu de promotiebudgetten voor (met name) kleinere ondernemers krapper zijn geworden.

Het reclamespotje van Onemillionfaces, waaraan meerdere kleine bedrijven een financiële bijdrage van (minimaal) duizend euro kunnen leveren, zal verwijzen naar een website waar iedere deelnemer zijn eigen plek krijgt. Hoewel er ook op televisie reclame voor het bedrijf kan worden gemaakt, verwijst de commercial in eerste instantie naar een website waarop alle bedrijven vertegenwoordigd zijn. Ouboumalne spreekt zelf over 'faces' of gezichten.

Nationaal publiek

De initiatiefnemer verwacht dat zijn faces snel over de toonbank zullen gaan, vooral omdat de eerste honderd bedrijven die zich hiervoor aanmelden niets hoeven te betalen. "Voor een minimale investering zorgt Onemillionfaces voor nationaal publiek", aldus Ouboumalne. "Het is nu aan de ondernemers om assertief te reageren, er zijn slechts duizend faces totaal beschikbaar. Als je op elkaar wacht, dan is het wachten op Godot."

Lees het hele artikel op Emerce.nl. Meer informatie?

Gepubliceerd op:
21-08-2013

Wat vind je van dit artikel?

x1
x0

Fijn dat je dit interessant vond. Wekelijks ondernemerstips ontvangen?

Lees meer

Goed netwerken is een vak apart. Maar wel een vak dat je kunt leren. Krijg je kramp in je buik bij het vooruitzicht te moeten netwerken op een grote bijeenkomst? Alle begin is moeilijk en oefening baart kunst.

Zzp
96% starters wil groeien
96% starters wil groeien

Marketing en verkoop

Je kunt nog zo'n mooi product (of goede dienst) leveren, maar zonder naamsbekendheid en genoeg klanten of opdrachtgevers zul je niet ver komen. Marketing en sales zijn dan ook een cruciaal aspect van het ondernemerschap. In deze categorie gaan we dieper in op het opstellen van een goede marketingstrategie. Hierbij komen onder andere de volgende zaken aan bod:

  1. Hoe zet ik een product of dienst in de markt?
  2. Moet ik een marketingplan schrijven? (en hoe pak ik dat aan?)
  3. Hoe bereik ik de juiste doelgroep?

Lees hier meer tips over starten met marketing en verkoop.

Created with Sketch.

Gratis tips voor ondernemers ontvangen?

Dat kan met de wekelijkse nieuwsbrief van IkGaStarten. Meld je gratis aan en start nóg sterker!
 

Ja ik wil die tips >

Created with Sketch.

Ondernemingsplan maken?

Ontvang gratis de PDF ‘Ondernemingsplan: de basis in 10 stappen’. Wij hebben het volgende voor je op een rij gezet:

  • Hoe maak je in 10 stappen een businessplan?
  • Uit welke onderdelen bestaat een financieel plan?
  • Welke handige tools kun je hierbij gebruiken?

Stuur mij de PDF

Je ontvangt de PDF binnen 5 minuten kosteloos in je mailbox.

Created with Sketch.

Maak een ijzersterke start

Ga aan de slag met de Startversterker. Een gratis tool voor startende ondernemers. 
 

  • tests, must-do's, tips en expert-inzichten
  • in je eigen tempo, waar en wanneer jij wil
  • houd bij hoe sterk je van start gaat​

Naar de Startversterker >

Goed bezig: ruim 3.455 ondernemers zijn al sterker gestart

Meld je aan

Haal alles uit de Startversterker. Bewaar artikelen, notities en checklists. Werk aan een ijzersterke start. In je eigen tempo, waar en wanneer jij wil.