Webwinkeliers ontstemd over <br/>tariefverhogingen TNT Post

2 min  leestijd
0
Image

Ondernemers met een webwinkel hebben zeer ontstemd gereageerd op de tariefverhogingen die TNT Post per 1 januari heeft doorgevoerd voor pakketten. TNT Post hanteert sinds 1 januari van dit jaar een nieuwe indeling in gewichtscategorieën en die maakt dat veel bedrijven die regelmatig pakketten moeten verzenden, veel duurder uit zijn. TNT zelf bestrijdt dit echter.

Dagblad De Telegraaf haalt een postzegelhandelaar aan die zegt 'zich rotgeschrokken te zijn'. Voor een aangetekend pakketje naar de VS betaalde hij tot voor kort naar eigen zeggen € 10,45 en nu ineens € 16,15. Een binnenlands aangetekend pakketje kostte in 2010 nog €7,00, dat is dit jaar €8,05 geworden.

Stappen
De Nederlandse Thuiswinkelorganisatie, die de belangen van webwinkels behartigt, zegt 'na de eerste signalen van webwinkels' met de leden te gaan overleggen over mogelijke stappen. Volgens TNT Post zijn de nieuwe gewichtscategorieën de wens van klanten, die de oude indeling te ingewikkeld vonden. De prijsstijging is volgens de postgigant gemiddeld voor alle klanten niet veel meer dan de prijsinflatie.

Service
Het probleem zit er vooral in dat aangetekende post nu standaard het bewijs met de 'handtekening retour' heeft gekregen. Als service, aldus TNT. Mensen die in het verleden nooit voor deze extra 'service' kozen, moeten er nu dus extra voor betalen. Volgens toezichthouder Opta staat TNT Post in zijn recht met de tariefsverhogingen.

Meer over webshop

Meer over webshop

Elke week handige tips in je mailbox?

Meld je dan nu aan voor de nieuwsbrief van IkGaStarten en mis geen praktische handvatten om van jouw start een succes te maken!

Sluiten