Checklist: webshop starten

Bijgewerkt op 22 januari 2023
20 min  leestijd
33.121
Image
geïllustreerde man en vrouw staan voor een laptop en houden elk een doos vast. In het midden staat een raket voor een aardbol die achter de laptop en het duo is gepositioneerd.

Een eigen webshop beginnen is razend populair. Van elektronica tot meubilair en van vakanties tot streekproducten: bijna alles is tegenwoordig online verkrijgbaar. Dat biedt kansen voor ondernemers. Ga je een webshop beginnen? Volg dan dit stappenplan.

Volgens het CBS bestonden er 2007 er nog maar zo'n 5.000 webshops in Nederland. In het vierde kwartaal van 2022 waren het er al meer dan 82.175! Ga jij ook een webshop beginnen? Wij helpen je op weg met de vier stappen in deze eenvoudige checklist. Klik op één van onderstaande links om direct naar een specifiek onderdeel te gaan: 

  1. Een goede voorbereiding
  2. De kleine lettertjes
  3. Tijd om te verkopen!
  4. Laat je webshop groeien

1. Een goede voorbereiding

Dit hoofdstuk is onderverdeeld in de volgende onderdelen. Klik op een link om direct naar het betreffende onderwerp te gaan:

Vind een gat in de markt

Een succesvolle webshop beginnen: hoe doe je dat? Je moet in elk geval een goed concept hebben. Bepaal welke producten je wel en niet wil verkopen. Is het een product dat je zelf maakt, of moet je het inkopen bij een leverancier?

Lees in dit artikel hoe ook jij het gat in de markt vindt.

Ondernemingsplan webshop beginnen

Wil je een eigen webwinkel beginnen? Dan helpt het om je plannen overzichtelijk op papier te zetten. Door een ondernemingsplan te schrijven breng je duidelijk in kaart welke producten je online wilt verkopen.

Je bekijkt de concurrentie en je denkt na over marketing, financiën en logistiek. Met een goed plan, maak je een sterke start.

Eerst een voorbeeld nodig? Download het gratis voorbeeld ondernemingsplan detailhandel.

Financieel plan

Hoeveel geld moet je investeren om je webshop te starten en hoeveel producten moet je verkopen om winst te maken? Dit soort vragen beantwoord je in je financieel plan. Dit is een belangrijk onderdeel uit je ondernemingsplan.

Soorten begrotingen

Een financieel plan bestaat uit een aantal begrotingen:

  • De investeringsbegroting, waarin staat hoeveel geld je nodig hebt
  • Financieringsbegroting, waarin staat hoe je dat gaat financieren
  • Exploitatiebegroting, waarin de verwachte opbrengsten en kosten staan
  • Liquiditeitsbegroting, waarin staat hoeveel liquide middelen (direct beschikbaar geld) je zult hebben gedurende bijvoorbeeld het eerste jaar

Maak, zeker in crisistijden, ook verschillende scenario’s. Wat als je te maken krijgt met een (financiële) tegenvaller? Of als er een recessie komt en de koopkracht daalt? Zijn jouw producten luxegoederen die dan niet meer gekocht worden, of kun je juist dan op nieuwe behoeftes inspelen?

Inschrijving Kamer van Koophandel

Voor dat je een eigen webwinkel kunt beginnen, moet je jouw onderneming inschrijven in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel (KvK). Dat is verplicht voor alle Nederlandse ondernemers. Pas daarna is de oprichting van je webwinkel een feit.

Apart aanmelden bij de Belastingdienst is overigens niet nodig, omdat de KvK deze gegevens automatisch voor je doorgeeft.

Lees in dit artikel meer over op welke manieren je als startende ondernemer te maken krijgt met de Kamer van Koophandel.

Gemeente op de hoogte brengen

Wil je een webshop beginnen en de digitale winkel vanuit je eigen huis gaan runnen? Dan moet je in veel gevallen checken of dit past in het bestemmingsplan en ook je gemeente hiervan op de hoogte stellen.

Mocht het niet direct mogelijk zijn om een bedrijf aan huis te starten, dan kun je ervoor kiezen om een ontheffing of wijziging van het bestemmingsplan aan te vragen. Indien je in een huurhuis woont, moet je bovendien toestemming vragen aan de verhuurder van het pand.

Domeinnaam registreren

Om daadwerkelijk een webshop te beginnen heb je allereerst een goede website nodig. Het is zaak om een domeinnaam te kiezen die je officieel laat registreren bij de Stichting Internet Domeinregistratie Nederland (SIDN).

Onthoud dat je domeinnaam aan verschillende eisen moet voldoen. Zo gelden er eisen voor de lengte, moet de naam ten tijde van het aanmelden nog niet in gebruik zijn en mag deze niet teveel lijken op de domeinnaam van andere bedrijven.

Met een zoekopdracht op internet kom je al een heel eind, maar via SIDN kun je via de Whois-functie zien of de beoogde domeinnaam nog beschikbaar is.

Daarna kies je een zogenoemde registrar die voor je de domeinnaam aanvraagt bij de organisatie die de domeinnamen beheert. Voor namen met de extensie '.nl' is dat SIDN. Je betaalt vervolgens abonnementskosten voor je domeinnaam aan de registrar.

Lees in dit artikel wat je nodig hebt om je webshop te beginnen.

Webshop (laten) bouwen

Heb je een pakkende domeinnaam geregistreerd? Dan wordt het tijd om je webshop of website daadwerkelijk te maken. De vraag is alleen: hoe doe je dat? Je hebt in elk geval hosting en software nodig. 

Als je het bouwen van je webshop uitbesteedt aan een professional, weet je zeker dat alles goed werkt en er mooi uit ziet.

Wil je een uniek design? Dan kun je ervoor kiezen om een webshop op maat te laten maken. Hier hangt uiteraard een prijskaartje aan, maar je hebt dan wél een webshop die geheel naar jouw smaak is ingericht.

Eigen webshop beginnen via webshoppakket

Zonder technische vaardigheden of groot budget is het voordelig om een website te beginnen via een webshoppakket. Voorbeelden zijn:

Deze leveranciers bieden kant-en-klaar pakketten aan, waarbij je voor € 10 tot € 70 per maand alles geregeld hebt. Je krijgt dan een complete website die je alleen nog maar hoeft te vullen met je producten. Sommige aanbieders bieden zelfs een gratis webshop, maar die heeft vaak minder opties.

Binnen deze systemen zijn honderden templates/thema’s gratis beschikbaar. Daarnaast zijn er nog duizenden andere templates te koop, dus je kunt het zo eigen maken als je zelf wilt.

Voordelen en nadelen webshop pakket

Het grote voordeel van zo'n pakket is dat je direct van start kunt. De kosten zijn relatief laag en de software is vaak gebruiksvriendelijk.

Wil je een webshop beginnen met een duurder pakket? Dan word je bij technische problemen ondersteund door een helpdesk. Ook is de webshop dan vaak geoptimaliseerd voor Google (Search Engine Optimization: SEO) en is een betaling- en voorraadsysteem inbegrepen.

Er is eigenlijk maar één nadeel: je zit aan een bepaald stramien vast. Daardoor kun je je op het gebied van lay-out niet echt onderscheiden van de concurrentie.

Meer weten over hoe je een goede webshop maakt? Je leest er in dit artikel meer over.

Webshoppakket met OnlineKassa

Rabobank biedt samen met Pagewize een webshoppakket aan. Hiermee bouw je binnen vijf minuten zelf een webshop, inclusief een gebruiksvriendelijke betaaloplossing. Als je kiest voor deze oplossing, dan ben je verzekerd van een webwinkel die:

  • Goed vindbaar en volledig mobile-proof is
  • Altijd up-to-date is, inclusief onderhoud en support
  • Makkelijk te beheren is, waarmee je facturen automatisch kunt versturen, én waarin verzendopties en voorraadbeheer zijn gekoppeld
  • Werkt met Rabo OnlineKassa, zodat het geld altijd de volgende dag op je rekening staat
  • Compleet is met SSL-beveiliging, domeinnaam en hosting

2. De kleine lettertjes

Dit hoofdstuk is onderverdeeld in de volgende onderdelen. Klik op een link om direct naar het betreffende onderwerp te gaan:

Auteursrechten vastleggen

Als je webshop eenmaal in de lucht is en je bepaalde content wilt wijzigen, mag je dat alleen zelf doen wanneer je in het bezit bent van het auteursrecht. Het gaat dan bijvoorbeeld om de teksten, video's, software of foto's die op je website zijn geplaatst.

Het is verstandig om hierover van te voren direct duidelijke afspraken te maken met de makers, zodat je later niet voor vervelende verrassingen komt te staan. Dit kun je bijvoorbeeld doen doe de ontwerper te laten verklaren dat hij of zij geen gebruik zal maken van de persoonlijkheidsrechten. Een webshop beginnen is zo een koud kunstje.

Algemene voorwaarden opstellen

Hoewel niet verplicht is het juridisch gezien zeker aan te raden om goede algemene voorwaarden op te stellen voordat je een eigen webshop gaat beginnen. Hierin laat je onder meer regels vastleggen op het gebied van betaling, levertijd, garantie en eventuele geschillen, die van toepassing zijn op jouw bedrijf en de klant.

Afhankelijk van je sector kan het zijn dat je ook nog te maken krijgt met andere branchespecifieke algemene voorwaarden.

Je kunt ervoor kiezen om de algemene voorwaarden zelf op te stellen of dit door een notaris te laten. Het is in ieder geval aan te raden eerst een deskundige naar je voorwaarden te laten kijken voor je deze daadwerkelijk gaat gebruiken voor je webwinkel.

Voorbeeld ondernemingsplan zzp

Handig: voorbeeldplan

Wat staat er in een goed ondernemingsplan voor zzp’ers? Download een gratis voorbeeld met tips en cijfers.

Download gratis voorbeeld

Informatie over je bedrijf

Het is belangrijk dat je duidelijke informatie verschaft over de identiteit van je onderneming. Niet alleen potentiële klanten willen namelijk graag weten met welke aanbieder zij van doen hebben; dit heeft de overheid officieel vastgelegd in de regels voor overeenkomsten op afstand.

  • Vermeld daarom duidelijk je contactgegevens. Dat betekent in ieder geval dat je je telefoonnummer, KvK-nummer en btw-id op de website moet zetten.
  • Daarnaast is het verplicht om je bezoekers te informeren over de prijs, kenmerken van het product, betalingswijze en de leveringsvoorwaarden. 
  • Ook een keurmerk geeft vertrouwen aan de consument. Er zijn inmiddels veel keurmerken beschikbaar, waarbij de Consumentenbond voor webwinkels de volgende twee keurmerken als beste heeft getest: Thuiswinkel Waarborg en Stichting Webshop Keurmerk.

Houd je aan de AVG

Wil je een webshop beginnen, en reclame sturen naar je klanten? Houd hierbij wel rekening met de Algemene Verordening Persoonsgegevens (AVG). Dat betekent onder meer dat je zorg draagt voor het zorgvuldig omgaan met persoonsgegevens van consumenten en eventuele werknemers.

Lees in dit artikel alles over hoe je je bedrijf AVG-proof maakt.

Heb jij jouw verzekeringen voor 2023 goed geregeld?

Choices

3. Tijd om te verkopen!

Dit hoofdstuk is onderverdeeld in de volgende onderdelen. Klik op een link om direct naar het betreffende onderwerp te gaan:

Schriftelijke bevestiging bestelling

Heeft een klant een bestelling gedaan in je webshop? Dan ben je verplicht om deze klant een schriftelijke bevestiging van de bestelling te sturen. Vergeet niet om in deze bevestiging, die de klant uiterlijk bij de levering van het product of de dienst moet ontvangen, ook melding te maken van je algemene voorwaarden, garantiebepalingen en de adresgegevens van je onderneming.

Overigens heeft de klant recht op een bedenktijd van minimaal zeven werkdagen en maximaal drie maanden. Deze periode, ook wel zichttermijn genaamd, gaat in op het moment dat het product of de dienst wordt geleverd.

Alles over wetgeving: aan deze regels moet je webshop voldoen.

Versturen van reclame

Handig: heeft een klant iets gekocht in je webwinkel, dan ben je in het bezit van zijn of haar digitale gegevens. Vervolgens kun je deze persoon of diens bedrijf opnieuw weer benaderen met nieuwe (relevante) aanbiedingen.

Let op: dit is alleen toegestaan wanneer de klant in kwestie hiervoor expliciete toestemming heeft gegeven. Het versturen van ongewenste digitale berichten met een commercieel, ideëel of liefdadigheidsdoel is in Nederland namelijk verboden en wordt beschouwd als spam.

Nadat de klant heeft aangegeven in de toekomst open te staan voor aanbiedingen van jouw kant, dan kun je hem of haar benaderen. Voorwaarde hierbij is wel dat aan de berichten duidelijk te zien is dat jouw bedrijf de afzender is. Daarnaast moet voor de ontvanger altijd direct duidelijk zijn hoe en bij wie hij zich kan afmelden voor je berichten.

Verkoop van alcohol

Wil je een webshop beginnen met alcoholhoudende producten? Dan zijn soms bepaalde regels van de overheid van toepassing. Zo mag je sterk alcoholhoudende dranken (gedistilleerde dranken, likeur etc.) alleen via een webwinkel verkopen als je in het bezit bent van een slijterij- of drank- en horecavergunning.

Wil je alleen zwak alcoholhoudende dranken (bier, wijn etc.) aanbieden in je webshop? Dan hoef je daarvoor geen aparte vergunning aan te vragen. Je moet wel altijd de leeftijd van de klant controleren als je de drank bezorgt.

De logistiek van je webshop

Hoe organiseer je de logistiek van je webshop? Dat is een belangrijke vraag. De meeste webshop-eigenaren beginnen met een kleine voorraad producten op zolder of in de schuur. Als je bedrijf groter wordt, kun je het voorraadbeheer uitbesteden of een garagebox huren om de spullen op te slaan.

“Vanuit huis een webshop beginnen scheelt in de kosten”, vertelt Thijs Dil van Flashcards.nl. in dit interview. “Zorg hiervoor wel dat je genoeg opslagruimte hebt. 300 stevige, ongevouwen verzenddozen hebben al snel het volume van twee pallets van anderhalve meter hoog.”

Het succes van je webshop is afhankelijk van levertijd, bezorgkosten en het gemak van retourneren. De producten moeten natuurlijk in de eerste plaats snel op de juiste plek bezorgd worden. 

Inpakken van producten

Om ervoor te zorgen dat je producten heel aankomen bij je klant, is het veilig inpakken van groot belang. Bij breekbare producten is bubbeltjesplastic een uitkomst. Dit kun je los in een doos gebruiken of verwerkt in een envelop bij kleine producten.

Wil je een webshop beginnen, en twijfel je welke maat verpakking je nodig hebt? Kies dan altijd voor de kleinste maat, dat is goedkoper en beter voor het milieu.

Tip: veel bezorgbedrijven bieden speciale pakketten aan voor het versturen van zakelijke pakketjes. Je krijgt dan korting vanaf een bepaald aantal pakjes.

Je kunt de logistiek zelf regelen, maar het proces van producten op tijd bezorgen bij de klant, neemt veel tijd in beslag. Wil jij je vooral richten op je website, dan kun je ervoor kiezen om de logistiek uit handen te geven.

Lees in dit artikel meer over het regelen van de logistiek van je webshop.

Retourneringen

Elke webshop krijgt te maken met producten die retour worden gestuurd. Het is erg belangrijk hoe je hier mee omgaat. Dit kan een negatieve klantervaring namelijk veranderen in een positieve ervaring. De eerste stap is het snel antwoorden op de klacht. 

Geef de klant het geld terug of stuur een nieuw product op. Je kunt het best overleggen wat de klant graag wil. Tip: stuur een persoonlijk kaartje mee, daarmee voelt de klant zich gezien.

Wat zijn de regels voor retouren? Lees meer over webshop wetgeving.

Betaalmogelijkheden webshop

Maak het klanten zo eenvoudig mogelijk om te betalen via je webshop, zodat ze niet afhaken op het belangrijkste moment van hun bezoek aan je site: de betaling. Bied daarom zo veel mogelijk verschillende betaalmogelijkheden aan zodat de kans op tevredenheid bij je klant groter is. Denk bijvoorbeeld aan iDeal, PayPal, betaling via creditcard of Afterpay.

Let op: wil je een webshop beginnen en iDEAL als betaalmethode aanbieden? Dan moet je een zakelijke rekening hebben. 

Om deze betaalmethoden te bundelen kun je gebruik maken van Rabo OnlineKassa. Dit is een online kassa die de belangrijkste betaalmethoden ondersteunt, van iDEAL tot creditcards en Paypal. Alle online transacties in jouw webwinkel lopen via één virtueel loket. Handig, want dan heb je een goed financieel overzicht.

In dit artikel lees je meer over de verschillende betaalmogelijkheden voor je webshop.

Open een zakelijke rekening voor je webshop

Een zakelijke rekening is onmisbaar voor startende ondernemers met een webshop. Het helpt onder andere om je zakelijke en privé-inkomsten en uitgaven gescheiden te houden. Ook geeft het een professioneler indruk als de naam van je bedrijf op de rekeningafschriften staat in plaats van je eigen naam. Meer voordelen vind je in dit artikel.

Startersvoordeel

Je zakelijke rekening is bij Rabobank de eerste zes maanden gratis voor jou als startende ondernemer. Dat betekent dat je geen kosten voor je zakelijke rekening, betaalpas én al je transacties in Nederland en in SEPA-landen betaalt.

Dankzij Startersvoordeel betaal je de eerste zes maanden geen abonnementskosten voor Rabo OnlineKassa, wanneer je je Zakelijke Rekening opent

4. Laat je webshop groeien

Dit hoofdstuk is onderverdeeld in de volgende onderdelen. Klik op een link om direct naar het betreffende onderwerp te gaan:

De conversie van je webshop verhogen

Als je eenmaal bent begonnen met je webshop, dan wil je natuurlijk zoveel mogelijk producten verkopen. Dat doe je door je conversie te optimaliseren. Je test continu waar mensen doorklikken of juist afhaken, en hoe je dit kunt verbeteren. Dit is enorm belangrijk in elke stap van de klantreis, ook wel de customer journey genoemd. Meer leren over conversie optimalisatie? Lees het interview met een conversie-specialist

Deze tips helpen je ook op weg:

  • Houd de webshop overzichtelijk. Een potentiële klant die niet direct en gemakkelijk kan vinden wat hij zoekt, is ook zo weer vertrokken. Bezoekers kiezen doorgaans voor een bepaalde webshop vanwege de snelheid en het gemak.
  • De klant moet dus met zo min mogelijk klikken bij het gewenste product uitkomen. Zorg daarom voor een gebruiksvriendelijke website, maak de verschillende categorieën overzichtelijk en deel deze logisch in.
  • Je droomt er wellicht van om de website zo spectaculair mogelijk te maken door het gebruik van allerlei visuele toepassingen. Leg hier liever niet teveel de nadruk op, want: ‘less is more’.
  • Consumenten gaan naar een site om bepaalde producten te vinden, niet om vermaakt te worden. Gebruik ook zeker geen flashanimaties. Dat kan leiden tot trage websites. Bovendien ondersteunen niet alle mobiele telefoons en tablets flash.
  • Stuur de klant na een aankoop altijd door naar de bedankpagina. Hierop bedank je de klant voor de aankoop en probeer je hem of haar over te halen om vaker terug te komen. Dit kan bijvoorbeeld door de mogelijkheid te bieden om zich in te schrijven voor jouw wekelijkse nieuwsbrief

  • Een andere manier om dit te bereiken, is het aanbieden van een kortingsbon voor de eerstvolgende aankoop van de bezoeker. Dit biedt ook de ideale gelegenheid om gerelateerde producten aan te prijzen. Als iemand een muts heeft gekocht, prikkel deze bezoeker dan door ook shawls uit de collectie te tonen. 

  • Vermijd het tonen van alternatieven voor het aangekochte product. Een tonen van een andere muts, leidt alleen maar tot het zaaien van twijfel over de aankoop. Wellicht zelfs met een annulering tot gevolg.

Andere manieren om de concurrentie voor te blijven

Natuurlijk, vindbaarheid op Google (zie het volgende kopje) en gebruiksvriendelijkheid zijn een vereiste. De concurrentie is groot, daarom moet je vooral energie steken in wat jouw bedrijf onderscheidt van anderen, zoals:

  • Bijzondere producten met een goed verhaal
  • Unieke voordelen
  • Uitstekende service
  • Een bijzonder verdienmodel met voordeel voor je klant 

Zet social media in

Wil je een succesvolle eigen webshop beginnen? Dan zijn social media onmisbaar. Gebruik kanalen als Instagram, Pinterest en Facebook om jouw producten onder de aandacht te brengen. Let op: ieder medium heeft een andere benadering.

  • Op Instagram deel je mooie foto’s en laat je het verhaal achter je bedrijf zien.
  • Op Facebook doe je mededelingen over (kortings)acties, nieuwe producten, een deelname aan een event of wat je vandaag hebt gedaan.
  • Op Pinterest toon je jouw producten en inspiratie. Als je bijvoorbeeld zelf houten meubelen maakt, kun je deze foto's plaatsen, inclusief link naar je website. Mensen halen hier inspiratie en pinnen jouw foto op hun digitale prikbord. 

Aan de slag met SEO

Als je bijvoorbeeld spijkerbroeken van populaire merken gaat verkopen, is het lastig om goed te scoren in Google. Je kunt je amper onderscheiden met je productteksten, omdat ook je concurrenten dezelfde jeans als jij aanbieden.

Daar komt bij dat webshopgiganten als Zalando door middel van betaalde advertenties de beste plekken in Google hebben gekocht.

SEO tips webshop

Waar je jouw webshop vroeger met SEO-teksten tot de hoogste plaatsen op Google kon laten reiken, sluit je nu achteraan na de advertenties. Dat is vervelend, maar toch is het wel belangrijk om zo hoog mogelijk in de ranking te eindigen.

Lees hier hoe je SEO optimaal kunt gebruiken.

Verkoop je een uniek product (bijvoorbeeld houten huisnummers, gemaakt van oude Indonesische boten), dan kun je je wél onderscheiden met SEO-teksten. Een voorwaarde om hiermee je bereik te vergroten is wel dat mensen ook echt op zoeken op de zoektermen die jou uniek in de markt maken, zoals 'houten huisnummers' of 'huisnummers van oude boten'. Combineer online en offline promotie en laat dit elkaar versterken.

Responsiviteit

Nu bijna iedereen zijn smartphone of tablet gebruikt om producten of informatie op te zoeken, is een goed werkende mobiele versie van je webshop een must.

Een handige tool om dit te checken is de ‘mobielvriendelijke test’-tool van Google.

Google werkt dan ook met een mobile first index. Dit houdt in dat de ranking van mobiele pagina’s leidend is. Zorg dus dat je een responsive design hebt, zodat je sneller vindbaar bent.

zakelijke rekening afbeelding

Zakelijke rekening: 5 voordelen!

Zakelijke rekening nodig of twijfel je nog?

Bekijk de 5 voordelen

  • Hoe begin ik een eigen webshop?
    Door het volgen van dit stappenplan kun je snel van start met je eigen webshop. Zaken die onmisbaar zijn, zijn het (laten) bouwen van je website, het toepassen van SEO in je webshop, het bieden van goede klantenservice, promotie maken voor je webshop op social media, het gebruiken van bekende betaalsystemen in je webshop, en het openen van een zakelijke rekening.
  • Welke software kan ik het best voor een webshop gebruiken?
    Bij het beheren van een webshop, zijn twee dingen erg belangrijk als het gaat om software: je domeinnaam en het soort webhosting dat je gebruikt. Het is eenvoudig om deze basisonderdelen te combineren. Op deze pagina lees welke aanbieders je hiervoor kunt kiezen en hoe je een domeinnaam kunt registreren.
  • Wat met je regelen voor een goede logistiek van je webshop?
    In dit artikel wordt uitgelegd welke logistieke zaken je geregeld moet hebben om een webshop te starten. De meeste webshop-eigenaren beginnen met een kleine voorraad producten op zolder of in de schuur. Als je bedrijf groter wordt, kun je het voorraadbeheer uitbesteden of een garagebox huren om de spullen op te slaan. Ook de manier waarop je je artikel verpakt en verstuurt, zijn erg belangrijk.
  • Waaraan voldoet een goede klantenservice van je webshop?
    De klantenservice is een van de belangrijkste factoren die bijdragen aan het behouden van klanten. Als webshopeigenaar moet je klantvriendelijk zijn, goed bereikbaar zijn, snelle levertijden hebben en problemen goed oplossen. Behandel je klanten zoals je zelf ook behandeld wilt worden. Tevreden klanten laten positieve recensies en aanbevelingen achter op social media en zorgen voor mond-tot-mondreclame. Lees in dit artikel alles over het hoe en waarom je goed met klachten omgaat.
  •  

Meer over webshop

Meer over webshop
Samen voor jezelf beginnen

Ga jij starten als zzp’er?

De Rabo ZZP Rekening is er voor zzp’ers die klein beginnen en groot dromen. Zonder vaste kosten, dus je betaalt alleen voor je transacties.

En worden je dromen groter? Dan breid je de Rabo ZZP Rekening makkelijk uit met extra producten.

Sluiten